سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 352161
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
ضیافت الهی

بیش از 2500روحانی از حوزه های علمیه قم، خراسان رضوی، اصفهان و سایر شهرها در طرح ضیافت الهی به بقاع متبرکه اعزام شده و علاوه بر بیان احکام شرعی در زمینه مشاوره و گفتمان دینی نیز فعالیت می کنند.

به گزاری خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی، معاون امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در نشست خبری  طرح ملی ضیافت الهی و نشاط معنوی گفت: امسال با تشکیل ستاد محافل قرآنی و همکاری بخش های قرآنی بسیج، سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادها از دوازده قاری مصری برای حضور در محافل قرآنی استان ها دعوت به عمل آمده است که از جمله آنها احمد شهات یاشین، عادل البال، رضا جمعه منصور، فتحی عبدالرحمان، محمود الشمیس، محمود شهات انور، محمود عبدالباسط و استاد طنطاوی هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 490 محفل قرآنی توسط سازمان برگزار شد و امسال هم 500 محفل خواهد بود، گفت: اثر گذاری محافل برای ما بسیار مهم است، محفل قرآن می تواند به صورت جُنگ قرآنی و هدفمند در کشور باشد.

وی در پایان گفت: امسال 219 محفل در بقاع و امامزادگان، 37 محفل در حسینیه ها، 59محفل در نهادها و سازمان ها، 189محفل در مصلی و مساجد و 20محفل شاخص و خاص بر گزار خواهدشد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه امسال در 2100امامزاده و بقعه طرح ضیافت الهی برگزار می شود گفت: در این طرح بیش از 2500روحانی از حوزه های علمیه قم، خراسان رضوی، اصفهان و سایر شهرها به بقاع اعزام شده و علاوه بر سخنرانی ، پرسش و پاسخ نماز جماعت و بیان احکام، برپایی خیمه های معرفت ، مشاوره خانواده، ازدواج، تربیت کودک، قصه گویی و تبلیغ و گفتمان دینی را نیز برگزار می کنند.

وی  ادامه داد: در 899 امامزاده و بقعه با حضور نمایندگان ولی فقیه در استان ها و طلاب حوزه ها جلسات تفسیر موضوعی داریم، همچنین در 1446 امامزاده ارائه محصولات فرهنگی و کتاب و در 1700امامزاده و بقع نیز نمایشگاه سبک زندگی قرآنی به شکل محتوایی و گرافیکی برگزار می شود، همچنین جشن های رمضانیه با حضور روحانیون به صورت شاد برگزار می شود.

حجت الاسلام شرفخانی در پایان با اشاره به اینکه در مصلی امام خمینی(ره) تهران برنامه شب های نورانی و خیمه های معرفتی طراحی و اجرا می شود گفت: امسال در پنجمین سال متوالی برنامه های متنوع با عنوان نشاط معنوی در 1446بقعه از 27خرداد تا 15 مرداد در سه مقطع ابتدایی متوسطه اول و دوم برگزار شده و روحانیونی که دوره های تربیت مربی را گذرانده اند در این برنامه ها مشارکت فعال و جدی دارند.

313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha