سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت پیمان

حوزه/ مدیر مسئول شورای دین پژوهان کشور نتایج سفر علمی پژوهشی ، فشرده 15 روزه اعضای این شورا به 6 کشور اروپایی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت پیمان با تشریح دستاوردهای سفر علمی و پژوهشی اعضای شورای دین پژوهان کشور به مراکز علمی اروپا گفت: کشورهای سوئد، بلژیک، هلند، فرانسه، ایتالیا، و واتیکان در برنامه ها و اهداف این سفر علمی و پژوهشی و تبلیغی مورد نظر بودند و با هماهنگی های قبلی و همکاری های سفرا و رایزنان فرهنگی و مدیران مراکز اسلامی و امامان جماعت مساجد، جلسات سخنرانی و دیدارها و بازدیدهای مؤثر و نشست های علمی پرسش و پاسخ همه به خوبی انجام شد و در مجموع 25 برنامه سخنرانی و دیدار و بازدید و جلسات گفتگو با مسئولین و شخصیت های علمی و فرهنگی و 3 جلسه پرسش و پاسخ جهت جوانان و دانشجویان برگزار گردید.

مدیر مسئول دبیرخانه دین پژوهان از توافقات به عمل آمده با مراکز اسلامی و دانشگاه های فرانسه و ایتالیا و بلژیک و همچنین توافقات مهم برای همکاری های علمی و پژوهشی در سازمان یونسکو و واتیکان خبر داد و از همکاری های بسیار مؤثر سفارت خانه های ایران در یونسکو و واتیکان و فرانسه و از همراهی و تلاش آقایان دکتر احمد جلالی شاهرودی و دکتر علی آهنی و حجت الاسلام والمسلمین ربانی سفرای جمهوری اسلامی در یونسکو و فرانسه و واتیکان قدردانی نمود.

دکتر پیمان همچنین از تحولات و پیشرفت های چشمگیر و اقدامات بسیار سازنده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در میلان ایتالیا سخن گفت و اقدامات بسیار مثبت آقای دکتر حسین جوزی سرکنسول ایران در میلان را در بهبود و ایجاد تسهیلات جدید برای ایرانیان و بخصوص خرید و ساخت مرکز اسلامی و مدرسه ایرانیان در بهترین مکان در شهر میلان را قابل تحسین دانست.

مدیر شورای دین پژوهان کشور از حضور و نقش بسیار مؤثر حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و عضو ارشد شورای دین پژوهان در این سفر یاد کرد و اظهار داشت سخنرانی ها و مباحث این استاد حوزه و محقق نو اندیش بسیار مورد استقبال فارسی زبانان و عرب زبانان در کشورهای 6 گانه مذکور قرار گرفت و مباحث ایشان در سمینار مهدویت در ادیان بسیار مورد استقبال بود و از همراهی و فعالیت خالصانه  حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی قدردانی کرد.

پیمان ادامه سفرها و پیگیری توافقات و به خصوص توافقات علمی همچون کرسی های شیعه شناسی و کنفرانس های مشترک علمی را در آینده ضروری دانست.

وی گفت در صدد هستیم تا با کمک سازمان های ذیربط داخلی در بهبود تعامل و همکاریهای علمی و همچنین تقویت فعالیت های تبلیغی و ارتقاء سطح اعزام مبلغ کوشش نمائیم. زیرا بالا بردن کیفیت و سطح فعالیت ها و تعاملات فرهنگی و علمی و تبلیغی و به خصوص اعزام مبلغ به خارج نیازمند بازنگری و ارتقاء کیفیت می باشد و ضعف های موجود شایسته است که برطرف شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha