چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
155

حوزه / اعضای شورای دین پژوهان کشور که به اروپا سفر کرده اند، با دکتر آهنی سفیر ایران در فرانسه دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اعضای شورای دین پژوهان کشور که به اروپا سفر کرده اند، با دکتر آهنی سفیر ایران در فرانسه دیدار کردند.

در این دیدار و گفتگو که کارشناسان و رايزن هاى علمى و فرهنگى سفارت ایران در پاريس نیز حضور داشتند،  مباحث مختلف تعامل و همکاری علمی و دینی و دانشگاهی در عرصه های مهم دينى مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

طبق اين گزارش ابتدا پیرامون مباحث ایجاد زمینه های کرسی های رسمی شیعه شناسی در دانشگاههای فرانسه بحث و گفتگو شد و سفیر جمهوری اسلامی ایران به شدت اعلام آمادگی و همکاری نمودند که در زمینه سازی و ایجاد فرصت برای ایجاد زمينه، مشارکت و همکاری علمى داشته باشند.

 در این گفتگو طرفین بر برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای علمی کارشناسانه و تخصصی مؤثر در تبیین مشترکات بین ادیان و بخصوص در محور اخلاق و معنویت و تقویت بنیانهای ایمان و آخرت گرایی که در ادیان مختلف مشترک است پرداختند.

سفير كشورمان در این ديدار بر ايجاد بسترهاى مناسب برای ایجاد همبستگی مراكز دينى و بهبود كيفى سمینارها و نشستهای علمی و تخصصی و کارشناسانه متقابل برای ایجاد تعامل بین ادیان و با مطالعه پیش زمینه های و بررسی عملکردهای گذشته در نهادهای مختلف در این عرصه اقدامات مثبت و مؤثری برای برگزاری این گونه همایشها و کنفرانسهای علمی صورت پذیرد به نحوی که در محیطهای دانشگاهی غرب قابليت برگزارى داشته باشند  و دانشگاه کشورهای مورد هدف متولی برگزاری آن باشند.

به استناد اين گزارش موضوعات مهم  مورد توافق قرار گرفت و قرار شد بررسی های کارشناسانه وتخصصى لازم برای تمهید مقدمات همكاريهاى علمى توسط طرفین بعمل آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha