شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 352645
۷ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
نمایشگاه کتاب روسیه

حوزه/ جشنواره کتاب روسیه از 4تیرماه جاری ، در میدان سرخ آغاز به کار کرده و امروز 7 تیر به کار خود پایان می دهد. در این جشنواره 300 ناشر از سراسر روسیه شرکت کرده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، مؤسسه انتشاراتی صدرا به نمایندگی از بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در جشنواره مسکویی کتاب روسیه، در میدان سرخ شرکت کرده و بهترین و آخرین آثار خود در زمینه اندیشه فلسفی و عرفانی، معارف اسلامی، تربیت و خانواده، ادبیات معاصر ایران را در معرض دید و فروش گذاشته است.

این جشنواره از سوی آژانس فدرالی مطبوعات و رسانه‌های گروهی، اتحادیه کتاب روسیه و با همکاری برخی سازمانهای دیگر برنامه‌ریزی شده است که بخشهای مختلفی هنر، کودکان، آموزشی، غیر داستانی، مرجع و دانشنامه‌ها را در موضوعات گوناگون در بر دارد.

این جشنواره از 4تیرماه جاری ، در میدان سرخ آغاز به کار کرده و امروز 7 تیر به کار خود پایان می دهد.

در این جشنواره 300 ناشر از سراسر روسیه شرکت کرده اند.

سابقه کتابفروشی در میدان سرخ به آغاز قرن هفدهم روسیه برمی‌گردد که واسیلی کیپریانف، در کنار دروازه برج کرملین کتابفروشی باز کرد که در بالای آن عبارت «کتابخانه عمومی همه مردم» نوشته شده بود.

قابل ذکر است که در سال گذشته (1393)، بنیاد مطالعات اسلامی در نمایشگاه‌های مختلفی در داخل و خارج روسیه شرکت داشت و در نمایشگاه بین المللی کتاب قزاقستان، نمایشگاه "روز کتاب فلسفی" در انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه، نمایشگاه حلال اکسپو 2014 مسکو، پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب "قرارداد کتاب" کی‌یف 2014، بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب نان فیکشن 2014 مسکو و یازدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مینسک اقدام به عرضه و فروش آثار پژوهشی و انتشاراتی خود نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha