شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول، کمک به مستمندان را از سیره اهل بیت(س) و تآکیدات اسلام دانست و افزود: در کنار ارائه خدمات رفاهی و مالی به افراد نیازمند ، باید به تربیت دینی و اخلاقی نیز توجه کرد تا از بروز ناهنجاری های بسیار جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از  اهواز، حجت الاسلام محمدعلی قاضی، امام جمعه دزفول، در  مراسم مهر بهزیستی که به مناسبت ماه رمضان برگزار شد، با اشاره به برتری روزهای ماه رمضان نسبت به دیگر روزهای سال و قبولی اعمال و استجابت دعاها، اظهار داشت: گذر روزهای زندگی همانند گذر ابر در آسمان است و مؤمن باید قدر و منزلت این فرصت ها را بداند.

امام جمعه دزفول، با اشاره به آیات قرآن پیرامون وضعیت انسان ها در روز قیامت، اظهار داشت: «یوم التغابن»، یکی از نام های قیامت است و کفار از این که با خدا معامله نکردند، از کردار و رفتار خود در دنیا مغبون می شوند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، در ادامه تصریح کرد: مؤمنان بدین سبب در روز قیامت مغبون می شوند که فرصت های بسیاری را جهت انجام اعمال صالح از دست داده اند و می توانستند ایمان و اخلاق خود را کامل و اجر و ثوابی بیشتر ذخیره کنند.

وی بخشندگی مال و جان در راه کسب رضایت معبود را زیبا و ستودنی توصیف کرد و افزود: عمل و کردار انسان، اگر با اخلاص و به قصد قرب الهی همراه باشد سبب سعادتمندی و نجات در دنیا و آخرت می شود.

امام جمعه دزفول، کمک به مستمندان را از سیره اهل بیت(س) و تآکیدات اسلام دانست و افزود: در کنار ارائه خدمات رفاهی و مالی به افراد نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد، باید به تربیت دینی و اخلاقی نیز توجه کرد تا از بروز ناهنجاری های بسیار جلوگیری شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی بر این که «صاحبان اصلی نظام و انقلاب مستمندان و کوخ نشینان هستند»، اشاره و تصریح کرد: روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) به نام روز اکرام نامیده شده است و در این روز افزون بر اطعام مستمندان باید، خدمات صورت گرفته بهزیستی را برای همگان بازگو شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha