دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 353057
۱۳ تیر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
انجمن های علمی

حوزه/ نشست انجمن قرآن پژوهی حوزه علمیه قم امشب با حضور آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طبا طبائی برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین علوی مهر  در این نشست  گفت: در سال گذشته 8 نشست علمی و دو جلسه نقد کتاب در انجمن قرآنی پژوهشی حوزه  برگزار  گردید که یکی از آنها با حضور آیت الله العظمی مکارم برگزار شد.

وی افزود: برگزاری دو دیدار با قاریان و اساتید برجسته مصر و گفتگو و تبادل نظر با آنان از جمله اهدافی بود که در این دیدار محقق شد.

رئیس انجمن قرآن پژوهشی حوزه بیان کرد:  اولویت های پژوهشی در حوزه قرآن وعلوم قرآنی از جمله کارهای این انجمن بوده و ممیزی دانش تفسیر تا سال 92 در سراسر کشور انجام شد.

وی گفت: اساتید بسیاری در زمینه تفسیر علوم قرآنی  داریم که در حوزه فعالیت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی مهر بیان کرد: اگر این مسایل از نظر ممیزی وزارت خانه، توجه بیشتری شود بهتر است، زیرا کارهای دقیقی در حوزه باید انجام شود.

وی گفت: سال آینده همایش آیت الله قرشی که تفسیر احسن الحدیث را نگارش کردند برگزار می شود که در نیمه دوم سال 94 نکوداشت ایشان را برگزار می کنیم.

رئیس انجمن قرآن پژوهشی حوزه اظهارکرد: امروزه بحث های قرآنی بسیار پیچیده شده است و هم اکنون شبهات بسیاری در خصوص قرآن مطرح شده است؛ بزرگترین شبهه از نام مستعاری به نام دکتر صحی حدود 850 صفحه شبهه را مطرح کرده است و اساتید و دانشجویان ما آنها را مطالعه می کنند و هدف آنها قرآن زدگی است.

رئیس انجمن قرآن پژوهشی بیان کرد: یکی از وظایف همیشگی بزرگان ماپاسخ به این شبهات بوده است و اساتید قرآنی باید به شکل فراگیر وارد این عرصه شوند.

وی گفت: پیشنهاد بنده در این حوزه، توسعه تفسیرهای تک نگاری است؛ این تفاسیر چون مجمل و همه فهم است بسیار ارزشمند است و به توسعه بحث تفسیر در جامعه کمک شایان می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha