سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله مقتدایی - خبرگزاری حوزه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که در بحث عترت آن طور که باید و شاید کار نشده است، گفت: طبق حدیث پیامبر(ص) باید به عترت نیز به اندازه قرآن اهمیت بدهیم.

آیت الله مرتضی مقتدایی در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ضمن حضور در غرفه خبرگزاری حوزه، با تأکید بر این که در بحث عترت آن طور که باید و شاید کار نشده است، اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ مَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی؛ أَهْلَ بَیْتِی وَ إِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ/ ای مردم، دو ثقل گرانبها میان شما باقی میگذارم کتاب خدا (قرآن) و عترتم اهل بیتم و این دو از هم جدا شدنی نیستند تا در کنار حوض به من وارد شوند. {و اگر زمانی جدا شدند، بدانید اسلام واقعی وجود ندارد}.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کرد: در نمایشگاه قرآن باید به عترت نیز پرداخته شود و به من گفته اند که در نمایشگاه آن طور که لازم است به این موضوع پرداخته نشده است.

عضو خبرگان مجلس رهبری ادامه داد: طبق حدیث پیامبر(ص) باید به عترت نیز به اندازه قرآن اهمیت بدهیم و امیدوارم در سال های آینده به این موضوع نیز بهتر پرداخته شود.

وی در مورد بخش حوزوی نمایشگاه ابراز داشت: دوستان زحمات فراوانی کشیده اند تا مجموعه ای جامع و کامل در مورد قرآن، تفسیر، ترجمه قرآن، کارهای هنری در حوزه قرآن، و به طور کلی هر نوع فعالیت قرآنی حوزه در این بخش به نمایش در آمده است.

آیت الله مقتدایی افزود: به نظر من مخاطبینی که می خواهند در مورد قرآن مطالبی را بدانند، با مراجعه به بخش حوزوی نمایشگاه قرآن هر کس نسبت به سلیقه و نیازش می تواند از این بخش به نحو احسن استفاده کند.

عضو خبرگان رهبری در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران نمایشگاه علی الخصوص بخش حوزوی، برای آنها آرزوی توفیق روز افزون کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha