سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام محسن غرویان

حوزه/ حضرت آیت الله صافی، فقیهی توانا، محقق، مهدی شناس و مهدی باور هستند و همین مسئله موجب اطمينان به آثار مهدوی ایشان می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، ‌حجت الاسلام والمسلمین محسن غرويان، در بازدید از غرفه انتشارات دفتر حضرت آیت الله صافی در نمایشگاه قرآن، با اشاره به تحقیق و پژوهش این مرجع تقلید در زمینه مهدویت، مهدی شناسی و مهدی باوری، اظهار کرد: ایشان به اندازه ای دقیق و هوشمندانه به تحقیقات و تالیفات گوناگون در زمینه مهدویت پرداخته که اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه لازم داشته باشد، می تواند با مراجعه به آثار معظم له به پاسخ خود برسد.

وی با اشاره به آشنایی خود با آثار حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از دوران نوجوانی، ابراز داشت: آثار این مرجع تقلید به دو دسته عام و خاص تبدیل می شود که منتخب الاثر از زمره آثاری است که مخاطب آن محققان و پژوهشگران هستند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: كتاب منتخب الاثر از آثار بسيار ارزشمند حضرت آیت الله صافی گلپایگانی است که در دوران جوانی این کتاب را تالیف و اطلاعات لازم را در زمینه مهدی شناسی به صورت دسته بندي جمع آوری کردند.

این مدرس حوزه با اشاره به غنای محتوایی منتخب الاثر، ادامه داد:هرکسی سئوالی یا شبهه ای در زمینه مهدویت داشته باشد مي تواند با مراجعه به کتاب منتخب الاثر به پاسخ آن دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان با اشاره به كتاب "نويد امين و امان" به قلم حضرت آیت الله صافی، بیان کرد: این کتاب جنبه عمومی دارد و نسل جوان با مطالعه این کتاب بیش از پیش می توانند به شبهات مهدوی خود پاسخ بدهند.

وی با اشاره به انتشار کتاب منتخب الاثر در چاپ جدید به صورت فارسی – عربی، اضافه کرد: جوانان مي توانند از ترجمه اين روايات استفاده كنند ولي به صورت خاص برای متخصصين در ادبيات عرب چراغی راهگشا است.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی یک فقیه برجسته و آشنا به علم رجال و حديث است و همین آگاهی ایشان به علوم فقهی و حدیثی موجب اعتماد به مجموعه آثاری که تالیف کرده اند، می شود.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان با تاکید براینکه حضرت آیت الله صافی فقیهی توانا و محقق است، بیان کرد: همین مسئله موجب اطمينان انسان به آثار مهدوی ایشان می شود. برخي افراد كه در زمينه مهدويت کار می کنند به علوم فقهی و حدیثی آگاهی ندارند به همین دلیل نمی شود به تالیفات آنها اعتماد کرد.

براساس اعلام انتشارات دفتر حضرت آیت الله صافی، وی در پایان افزود: ایشان از كساني است كه مسئله ولايت و محوريت ولايت را در عصر حاضر مطرح و روي آن تاكيد دارند و به مسئولان نظام نيز گوشزد مي كنند كه مهدويت را در دستور كار خود قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha