جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی

حوزه/ داعشی ها افراد بیگناه را در کنار جاده متوقف می کنند و از آنها درباره تعداد رکعت های نماز می پرسند و آنها را به رگبار می بندند!

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی قزوینی در نشست علمی رسانه ای قرآن ستیزی داعش، در نمایشگاه بین المللی قرآن، با تأکید بر اینکه تضاد رفتار داعشی ها با آداب اسلامی آن قدر زیاد است که امروزه به علت رفتارهای متناقض آنها با اسلام، واژه مسلمان را مترادف با تروریست می دانند، اظهار داشت: رفتارهای متناقض داعشی ها با اسلام به خصوص در قرآن ستیزی آنها نمایان است.

وی درادامه با اشاره به آیه 14 سوره حجرات، تصریح کرد: خداوند در این آیه مطرح می کند به مجرد این که افراد اظهار کنند که اسلام آورده اند، مسلمانند و اسلام آوردن آنها کاملا مورد تائید است، ولی این که آیا این آدم ایمان هم دارد، مورد تردید است؛ اسلام، اظهار زبانی و ایمان، عمل ارکانی ست.

مدیر شبکه جهانی ولایت همچنین به برخی روایات که ورود به اسلام را حاشیه امن می داند، اشاره و خاطرنشان کرد: در این روایت ورود به اسلام با آرامش و امنیت همراه است و فرد با پذیرش توحید و رسالت از آزار دیگران در امان می ماند و دیگر سوال به نماز و روزه و زکات و حج نمی رسد.

رئیس موسسه حضرت ولیعصر(عج) در همین زمینه به کشتارهای داعشی ها اشاره کرد و افزود: حتما همه شما کلیپ هایی از داعشی ها را دیده اید که عده ای را در کنار جاده متوقف می کنند و از آنها درباره تعداد رکعت های نماز می پرسند و آنها را به رگبار می بندند، در حالی که قرآن به صراحت اعلام می کند به مجرد این که فردی اظهار اسلام می کند در امنیت است؛ امروزه در سوریه، عراق و یمن مردمی که اهل نماز و عبادت اند، مورد آزار و اذیت و کشتار داعشی ها و وهابیون قرار می گیرند و از آنها در امان نیستند.

وی در ادامه به آیه 94 سوره نساء اشاره کرد و گفت: مسلمان ها زمانی که به هم می رسند سلام می کنند و حتی کسانی که تظاهر به اسلام کرده اند، باید مسلمان شمرده شوند و قرآن آنها را مومن می شمارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی با تأکید بر تناقض ظاهری دو آیه یادشده، خاطرنشان کرد: کلمه مومن اینجا اصطلاحی نیست و این به انسان هایی که در لوای اسلام در امنیت قرار می گیرند، اشاره دارد؛ کسی که با گفتن شهادتین مسلمان شده وارد محل امن اسلام می شود و نباید کشته شود.

وی در ادامه به روایات متعددی از نبی مکرم اسلام (ص) در واکنش به کشتن غیر مسلمانانی که شهادتین گفتند حتی اگر به ترس از کشته شدن باشد، باید امان داد و نباید آنها را کشت، اشاره کرد و اظهار داشت: پس از کشته شدن فردی در جنگ که اقدام به گفتن شهادتین کرده بود، حضرت محمد (ص) از قاتل درباره این موضوع می پرسد و شخص توضیح می دهد که گفتن شهادتین از ترس کشته شدن و بردن ثروت او به عنوان غنائم بوده که حضرت در پاسخ می گویند: آیا تو قلب او را شکافتی که بفهمی از ترس شمشیر شهادتین گفته یا از صمیم قلب؟! این در حالی ست که امروزه کلیپ هایی فراوانی در شبکه های مجازی وجود دارد که برخلاف آنکه فردی اذعان می کند که من سنی هستم توسط داعشی ها به رگبار کشیده می شود.

مدیر شبکه جهانی ولایت در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات جدید داعشی ها برای حذف سوره کافرون از قرآن اشاره و تصریح کرد: اینکه سوره کافرون را برای حذف انتخاب کرده اند، جای تامل دارد؛ دو دلیل می تواند برای این امر متصور شد؛  نخست آن که داعشی ها پیوندی عمیق با کفار دارند. شاهد این مدعا هم این است که با توجه به تاریخچه وهابیت از 1156 هجری قمری هیچ کلمه ای علیه کفار در کتاب های وهابیت نیامده و این اولین اقدام آنها علیه کفار است و در واقع این اقدام در جهت حفظ و تقویت رابطه آنها با کفار بین المللی ست.

وی افزود: امروزه وهابی ها همه را اعم از سنی، شیعه، ایزدی، مسیحی، یهودی و... را می کشند و سوره کافرون همواره برای آنها می تواند به مثابه تابلوی خطری لحاظ شود؛ توجیه آنها برای حذف سوره کافرون هم این است که علمای اسلامی این سوره را به قرآن وارد کرده اند و این سوره در قرآن وجود نداشته است.

رئیس موسسه حضرت ولیعصر(عج) پیش بینی کرد که اقدام بعدی داعشی ها حذف آیه تطهیر (آیه 33 سوره احزاب) و آیه مباهله از قرآن خواهد بود، به این دلیل که آنها قصد دارند شیعه و فرهنگ اهل بیت(ع) را تضعیف کنند؛ اینها اهل سنت را دشمن خود می دانند .

به گفته ی وی در شهر قم کنگره ای علیه تکفیری ها برگزار شد که بازتاب گسترده ای در رسانه های رسمی عربستان داشت و هدفشان زیر سئوال بردن این کنگره بود، چرا که آنها به این نتیجه رسیده اند که شیعیان فرهنگشان را از اهل بیت(ع) گرفته اند و اهل بیت(ع) نیز از وحی، در نتیجه نمی توانند در برابر فرهنگ متصل به وحی مقاومت کنند و در نهایت محکوم به شکستند.

مدیر شبکه جهانی ولایت یکی دیگر از مظاهر اسلام ستیزی داعشی ها را برگزاری مسابقات حفظ قرآن و اختصاص جوائز ویژه برای آن دانست و گفت: جایزه نفرات اول، دوم و سوم برندگان این جایزه زنان مسلمان و غیر مسلمانی است که به اسیری گرفته اند؛ متاسفانه این تفکر به هر تفکری شبیه است به غیر از آدمیزاد! حتی حیواناتی که در جنگل زندگی می کنند این گونه رفتار نمی کنند.

وی همچنین به ماجرای به آتش کشیدن خلبان اردنی توسط داعشی ها اشاره و خاطرنشان کرد: طبق دستورات قرآن هر انسانی را باید نسبت به همان کاری که انجام داده قصاص کرد؛ هر قصاصی آداب و اصولی دارد ولی متاسفانه داعشی ها هیچ رفتاری بر اساس آداب اسلام و مسلمانی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی در ادامه به اقدام داعش برای از بین بردن آثار تصوف اشاره کرد و افزود: یکی از مظاهر قرآن ستیزی آنها همین حرکت بود که در حین آتش زدن مقبره 5 صوفی تمامی قرآن های موجود را نیز به آتش کشیدند.

وی با اشاره به سفر40 روزه خود به آمریکا و حضور در شهرها و ایالات مختلف این کشور، گفت: بسیاری از مسلمانان ساکن در این کشور اذعان داشتند که وهابیت آن قدر خشونت به خرج داده که ما نمی توانیم خود را مسلمان معرفی کنیم به ویژه در اروپا به محض این که متوجه می شوند که مسلمان هستیم، به بهانه های مختلف ما را از کار اخراج می کنند؛ آنها اسلام را برابر با تروریست می دانند؛ مردم را به اسلام بدبین کرده اند و اسلام را برابر با داعش می دانند، اسلام برای غرب برابر با عربستان و تروریست است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha