سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله حائری شیرازی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مومنین باید نسبت به یکدیگر محبت داشته باشند، چراکه مومن در دل خود محبت به خداوند و معصومین(ع) را دارد و محبت به او همان حکم محبت به پروردگار و ائمه معصوم(ع) را دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، آيت الله محي الدين حائري شيرازي، در جریان بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، در جمع غرفه داران و مخاطبین بخش حوزوی نمایشگاه با تأکید بر اینکه اختراعات بشری بهترین راه و وسیله خداشناسی است، اظهار داشت: اختراعات بشر در بخش های گوناگون ما را با عظمت خداوند متعال بیشتر آشنا می کند، به طور مثال با اختراع هواپیما بشر تواست متوجه شود در آفرینش پرندگان چه ظرافتی به کار رفته و انجام این کار تنها توسط یک قادر متعال یعنی پروردگار عالمیان امکان پذیر است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: شاید بشر امروز نتواند از این اختراعات و پیشرفت های علمی به عظمت پروردگار برسد، اما قطعاً در آینده با استفاده از این اختراعات می شود، مردم را به خداشناسی رساند.

وی با اشاره به فرموده پروردگار مبنی بر اینکه "کسی که می خواهد تسبیح مرا بگوید باید مخلوق مرا بشناسد"، تصریح کرد: نه فرشتگان و نه اجنه قدرت اختراع چیزی ندارند و تنها مخلوق خداوند که از این موهبت برخوردار است، انسان می باشد، انسان ها با اختراعات خود می توانند مخلوقات خدا را بشناسند و در نتیجه وقتی که تسبیح خداوند را می گویند با شناخت و معرفت کامل این کار را انجام دهند.

آیت الله حائری شیرازی در پایان با تأکید بر مهم بودن محبت در بین مومنین، ابرازداشت: مومنین باید نسبت به یکدیگر محبت داشته باشند، چراکه مومن در دل خود محبت به خداوند و معصومین(ع) را دارد و محبت به او همان حکم محبت به پروردگار و ائمه معصوم(ع) را دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha