سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حائری شیرازی - نمایشگاه قرآن

حوزه / عضو خبرگان رهبری با تاکیدبر اینکه برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید مقابله به مثل کرد، گفت: نمایشگاه قرآن پاسخی به نمایشگاه‌های انحرافی غرب است.

آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی، عضو شورای خبرگان رهبری در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ضمن حضور در غرفه خبرگزاری «حوزه»، در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار داشت: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید مقابله به مثل کرد، در مقابل فیلم، فیلم ساخت و در مقابل کتاب، رمان نوشت، نمایشگاه قرآن نیز اقدامی برای مقابله با نمایشگاه های انحرافی ست که در غرب برگزار می شود.

وی، با مثبت ارزیابی کردن دستاوردها درنمایشگاه، تصریح کرد: کارهای خوبی امسال صورت گرفته، ولی نباید توقع زیادی داشته باشیم، در این نمایشگاه همه در حال کار کردن هستند؛ هر وقت که توانستند نقص‌هایی هم را برطرف کنند و از موزای کاری پرهیز کرده و تقسیم کار درستی انجام دهند، آن وقت نتیجه مطلوب به دست خواهد آمد.

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به سیر تکامل انسان از نطفه افزود: اگر به چگونگی تبدیل شدن نطفه به موجود زنده و همین طور تکامل انسان دقت کنیم، متوجه می شویم روند تکامل جامعه هم همین‌طور است، مثل انسانی است که از نطفه شکل گرفته و از جامعه کوچک شروع شده و در نهایت به جامعه‌ای پیشرفته تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: این دست‌آوردهایی که امروز در نمایشگاه وجود دارد، انتظاراتی است که قبلا از نمایشگاه داشتیم؛ بازی های امروزی کودکان ما القائات استثماری دارد که این مهلک ترین سم است، مطالب دروغ به بچه ها القاء می‌شود و بنیان و شالوده ذهنی آن‌ها را به هم می‌ریزند. غربی‌ها گاهی خودشان نیز از این تولیدات مصرف نمی کنند، ولی ما این‌ها را مصرف می‌کنیم مثل بعضی از داروها که در کشورهای غربی مصرفشان منقضی می شود، ولی همچنان در کشور ما مصرف می شود.

عضو شورای خبرگان رهبری با بیان این‌که ما باید در کتاب‌ها نیز به خودکفایی برسیم، گفت: ما باید امروز  رمان های اسلامی  داشته باشیم، چقدر خوب است که افرادی خاطرات شهدا را می نویسند؛ این مطالب عاشقانه است و طوری ست که وقتی بچه کتاب را بر می دارد، دیگر زمین نمی گذارد. ما در این موقعیت  هیچ چاره ای نداریم مگر این‌که جواب رمان را با رمان، جواب فیلم را با فیلم، جواب شعر را با شعر و جواب موشک را با موشک دهیم.

وی با اشاره به راه اندازی نمایشگاه هایی در غرب برای انحراف در دیگر جوامع اظهار کرد: ما نیز برای مقابله این اقدامات باید این گونه نمایشگاهی را  راه اندازی کنیم و من از دین این نمایشگاه خیلی خوشحال شدم.

این استاد حوزه، با بیان اینکه برای مقابله کردن با تهاجم فرهنگی ابتدا با مسیر تولید محصولات شناسایی شود، گفت: روحانی زاهد در پایان تأکید کرد: امروز ما  برای مقابله با انحرافات و شبهات دینی  باید حوزه‌های علمیه  بسیاری  بسازیم که ناآگاهان وارد شوند و آگاه بیرون روند، دربرخی از حوزه های وهابیت افغانستان و پاکستان ،  انسان وارد می شود بمب بیرون می‌آید آنها روی احساسات کار می‌کنند و نه تعقل! مسلماً روی احساسات کار کردن زود جواب می دهد و در مقابل روی تعقل کار کردن زمان بر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha