جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوم انسانی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: بی شک تحول مطلوب در علوم انسانی کشور و به ویژه تلاش برای اسلامی سازی آن ، لازمه دست یابی به تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام علیرضا پیروزمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه های کشور با ایشان ، اظهار داشت: این که مقام معظم رهبری به طور خاص در این دیدار بر ضرورت تلاش و همت جدی مسئولان به منظور تحول در علوم انسانی تاکید نمودند، ریشه در این مطالبه مهم دارد که از عوامل اصلی توفیق کشور در رشد و توسعه ناظر به مساله تحول در علوم انسانی است.

وی با تاکید بر لزوم مشارکت جدی همه نهادهای علمی و فرهنگی کشور به خصوص دانشگاه ها و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این راستا خاطرنشان کرد: تلاش هدفمند و مستمر به منظور اسلامی کردن علوم انسانی و تحول مطلوب در آن، پیش نیاز تحقق تمدن نوین اسلامی می باشد.

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که تحول در علوم انسانی کشور باید یکی از اساسی ترین برنامه ها و اهداف مسئولان باشد، گفت: علوم انسانی متحول یافته و بر اساس آموزه های دینی است که می تواند به عنوان موتور محرکه کشور در مسیر رشد و تعالی عمل کند ، ضمن آن که اساساً لازمه کارآمدی هرچه بیشتر و بهتر نظام اسلامی ، همین موضوع می باشد.

وی همچنین بر ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت بالای حوزه های علمیه و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در جهت ایجاد تحول مطلوب و تحقق منویات مقام معظم رهبری در این باره تاکید کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
    0 0
    این موضوع را دنبال کنید یعنی حوزه تمدن ساز