دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شب قدر

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام جواد(ع) شهرستان فسا گفت: شب های قدر ، اوج معنویت رمضان است که زندگی مومن در آن رنگ خدا می گیرد لذا باید در این احوال برای همه مومنان مخصوصا کشورهای همسایه دعا کنیم.

حجت الاسلام علی طهماسبی، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، در فارس گفت: توجه به درک شب قدر و احیاء، زمینه ای برای خودسازی و پالایش روح انسانی است که حدود دو دهه از ماه مبارک رمضان را روزه گرفته و اعمال خویش را کنترل نموده است. تفکر و اندیشیدن به اهمیت شب قدر خود مقدمه ای برای درک آن است.

وی افزود: اگر  راز  شب های قدر و سر نزول ملائکه را در این شب ها بدانیم، همه ی مشکلات ما آسان می شود و توفیق درک شب قدر از توفیقات والای یک مومن است؛ توجه کردن به شب قدر چیزی است که اهل بیت(ع) نیز که خود مصداق بارز آن هستند در راز و نیازهایشان به آن اشاره می کنند.

مسئول مدرسه امام جواد(ع) شهرستان فسا، تاکید کرد: باید به این موضوع توجه کنیم که به وسیله ی اعمال  در شب قدر به خدا نزدیک تر می شویم و شامل رحمت خداوند خواهیم شد. احیاء گرفتن در این شب ها باعث خشنودی و خرسندی خدا می شود و درهای آسمان به روی بندگان باز می شود.

این استاد حوزه، بیان کرد: شب قدر، شبی است که پیامبر خدا(ص) رختخواب خویش را جمع می کرد و کمر خود را برای عبادت بیشتر، محکم می بست و در مسجد اعتکاف می کرد.و چون شب های احیاء در ماه مبارک رمضان می آمد اهل خانه را برای عبادت بیدار نگه می داشت.

وی اضافه کرد: اهمیت احیای شب قدر آنقدر زیاد است که حتی، در شبی که امام صادق(ع) در یکی از سال ها در ماه رمضان ناراحتی و کسالتی پیدا کرده بود دستور می دادند که شب قدر، بستر بیماری اش را در مسجد بیاندازند تا فضیلت آن شب را در مسجد درک نمایند.

وی در پایان، ضمن درخواست دعا برای گرفتاری همه مسلمانان دنیا اظهار کرد: شب های قدر ، اوج معنویت رمضان است که زندگی مومن در آن رنگ خدا می گیرد لذا باید در این احوال برای همه مومنان  مخصوصا کشورهای همسایه دعا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha