پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
 لیالی قدر

حوزه / یازدهمین دوره «مشق شب قدر» در شب بیست و یکم رمضان در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مراسم معنوی کتابت قرآن کریم، مطابق روال هر سال، امسال نیز  در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مرکز قرآن و عترت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برگزار خواهد شد.

در این این مراسم معنوی 200 هنرمند خوشنویس از نقاط مختلف استان فارس حضور دارند و از بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، تا سحرگاه  به کتابت آیاتی از کلام‌الله مجید و همچنین سخنان گهربار امیر مومنان حضرت علی (ع) می‌پردازند.

برپایه این گزارش، از دیرباز این رویداد مذهبی - هنری درخشان و ارزنده بوده، به‌گونه‌ای که حاصل آن تاکنون در آیینه برپایی چندین نمایشگاه در سطح استان، چاپ کتاب از آثار برگزیده و از همه مهم‌تر انس و الفت هرچه بیشتر هنرمندان با کلام نورانی الهی و آشنایی مردم فرهنگ دوست و متدین با چگونگی و نحوه کتابت قرآن مجید قابل توجه و تأمل است.

کتابت قرآن، عمل مقدسی است که هنرمند باحس خاص روحانی به آن می‌پردازد و تلاش‌های صورت گرفته نیز بر آن بوده که با ترویج فرهنگ قرآنی به وسیله کتابت قرآن بسترسازی لازم برای هنرمندان جوان نیز فراهم آید.

این گزارش می‌افزاید: کتابت قرآن با عظمت خود و درجه‌ والای معنویش، ظرفیت سترگی را درعرصه هنر سنتی خوشنویسی داراست، به طوری که رشد هنر سنتی خوشنویسی و خلق آثار با مضامین مذهبی، قرآنی و نیز کتابت قرآن پس از انقلاب اسلامی بسیارچشمگیر بوده است.

شایان ذکر است: پس از کتابت در مشق شب قدر، آثارقرآنی خلق شده در نمایشگاهی در معرض دید عموم گذاشته می‌شود و به برگزیدگان نیز لوح تقدیر و هدایایی اهداء خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha