یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
شب قدر در جمکران

حوزه/ مدير تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمكران از اجراي طرح قرآني «از قدر تا غدير» در ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری« «حوزه»، به نقل از  روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام نصيري با اشاره به اجرایی شدن طرح از قدر تا غدير در مسجد مقدس جمکران به تبیین این طرح پرداخت و اظهار کرد: طرح قرآني « قدر تا غدير» به مدت 90 روز از 18 ماه رمضان تا 18 ذي الحجه كه مصادف با عيد غدير خم است، برگزار مي شود.

مدير تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمكران با بيان اين‌كه اين طرح قرآني با عنوان 1818 نامگذاري شده است خاطرنشان كرد: در این طرح  طی 90 روز آيات الولايه كه در منابع شيعي و اهل تسنن وجود دارد، استخراج مي شود و همچنين آياتي كه در خصوص فضايل اهل بيت(علیهم السلام) است با استناد به روايات شيعي و اهل سنت استخراج و به اطلاع افراد علاقه‌مند رسانده مي شود.

وي هدف از اجراي اين طرح را آشنايي بيشتر جوانان با آيات قرآن كريم و فضائل آيات ولايي برشمرد و افزود: شروع اين دوره از شب هاي قدر بوده و همچنين اين طرح در بازده زماني 90 روزه در طول سال هم ادامه دارد و در چهار دوره طراحي شده كه از عيد غدير تا هفته وحدت، از هفته وحدت تا ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)، از ولادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) تا شب قدر و مجدد از شب قدر آغاز مي‌شود.

حجت‌الاسلام نصيري با اشاره به اينكه اين طرح با همكاري موسسه غدير شناسي طراحي شده، بيان كرد: افتتاح اين طرح در 18 رمضان بود كه با حضور مدير موسسه غدير شناسي، در مسجد مقدس جمکران در حضور خيل مشتاقان انجام شد.

مدير تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمكران ادامه داد: جهت بهره مندي از محتواهاي توليدي چهار روش تعريف شده كه يكي به صورت پيامكي است و در اين روش علاقه مندان بايد عدد  1818 را به سامانه 30001904 ارسال كنند تا به آنها پيامك بدهيم.

وي يادآور شد: علاقه مندان كه 1818 را به سامانه ارسال كنند غير از اينكه به اطلاعات علمي آنها افزوده می شود، جوايزي به صورت قرعه كشي نيز به آنان اهدا مي شود.

 حجت‌الاسلام نصيري با بيان اينكه در شبكه هاي اجتماعي مجاز هم افراد مي توانند محتواها را دريافت كنند خبر داد: سايت غدير شناسي نيز اين محتوا را به صورت تفصيلي در اختيار علاقه مندان قرار مي دهد و حوزه چهارم در قالب كارگاه هاي آموزشي است كه طي 15 جلسه دو ساعتي محتواهاي توليدي حضوري و مجازي برگزار خواهد شد.

مدير تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمكران در پایان خواستار توجه هر چه بيشتر حاميان و بانيان خیر به اجرای طرح هاي قرآني شد و خاطر نشان کرد: مسئولين فرهنگي باید نسبت به حمايت از اين قبیل طرح ها اقداماتي را انجام دهند تا بتوانيم مطالب قرآني را به نسل جوان ارائه دهيم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha