جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهندس پرویز فتاح

حوزه/ روحانیون به جهت دراختیار داشتن ظرفیت ها و تریبون های متعدد می توانند کمک زیادی به تحقق اهداف آرمانی و اسلامی کمیته امداد داشته باشند.

مهندس پرویزفتاح درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در تهران، با بیان این مطلب گفت: اساس کارکمیته امداد برپایه یک نگرش فقهی و قرآنی است و واژه های صدقه، زکات و انفاق برگرفته ازمتن قرآن کریم است، همچنین کمک  به فقرا و نیازمندان و ایتام و بحث نذورات ازجمله مسائلی است که مردم ما به آن معتقد بوده و با رویکرد دینی به آن نگاه می کنند.

وی با درخواست کمک از روحانیون برای ترغیب و تشویق بیشتر مردم به تحقق اهداف دینی کمیته امداد، ابراز داشت: این نهاد بدون تبلیغ دینی و کمک حوزویان نمی تواند فعالیت خوبی داشته باشد، لذاهرچه اهمیت این امور برای مردم بیشتر و بهتر تبیین شود، قطعاً استقبال هم گسترده تر خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: بهره گیری ازظرفیت طلاب و روحانیون و مساجد مخصوصاً در ماه های رمضان و محرم که حضورمردم در نمازها و برنامه های مساجد بیشتراست، می تواند تأثیرگذاری بیشتری در ترغیب مردم به انجام امورخیر و کمک به نیازمندان داشته باشد.

وی ادامه داد: نگاه مردم همواره به تریبون های حوزه، مساجد و ائمه جمعه و جماعات است، ولذا ما نیز درصددیم ازاین ظرفیت عظیم و گسترده برای تقویت مشارکت مردمی در اجرای مأموریت های محوله به کمیته امداد بهره ببریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در پایان با اشاره به این که این نهاد، تعامل بیشتر با حوزه های علمیه و روحانیون را در اولویت برنامه های خود دارد، گفت: اولین جلسه در رابطه با زکات را با حضور حجج اسلام والمسلمین قرائتی و تقوی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و امامان جماعت و ائمه جمعه تهران برگزارکردیم و درصددیم با استمرار این جلسات، در سطح کشور برنامه های دیگری را نیز در این راستا برای بهره گیری از ظرفیت های حوزویان برگزار کنیم.

انتهای پیام 34/313 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha