جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی

حوزه/ امروزه یکی از اولویت های اساسی فرهنگی اجتماعی غرب، جستجوی راه های جبران در مسیر حفظ و تقویت نهاد خانواده است، چرا که برهنگی فرهنگی امنیت و سلامت اخلاقی و اجتماعی تعطیل می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از مشهد، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی با اشاره به بیست و یکم تیرماه، سالروز شهادت صدها نفر از غیورمردان مکتب اهل بیت علیهم السلام در مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب پهلوی، اظهار کرد: پوشش اسلامی از ضروریات اسلامی و هیچ مسلمانی نمی تواند در اصل آن تردید کند، زیرا هم قرآن مجید به آن تصریح کرده و هم روایات بسیار بر وجوب آن گواهی می دهد. به همین جهت فقیهان شیعه و سنی به آن فتوا داده اند. همانطور که نماز و روزه به دورانی خاص اختصاص ندارد، دستور پوشش نیز چنین است و ادعای عصری بودن آن، بی دلیل و ناکارشناسانه است.

وی با بیان اینکه حجاب به معنی پوشش اسلامی، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است، افزود: بُعد ایجابی، وجوب پوشاندن بدن و بُعد سلبی، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است. این دو جنبه می بایست در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به آثار گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، خاطر نشان کرد: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف آثار و پیامدهای مهمی دارد؛ در ساحت فردی، ایجاد سلامت و آرامش روانی در آحاد افراد جامعه با حجاب و عفاف پیوند دارد. در مقابل، فقدان حجاب و آزاد بودن معاشرت های بی بند و بارانه میان زن و مرد، هیجان ها و التهاب های جنسی را فزونی می بخشد و به صورت عطش روحی و یک خواست اشباع نشدنی در می آورد.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: غریزه جنسی، غریزه ای نیرومند، عمیق و دریاصفت است که هرچه بیشتر اطاعت شود، بیشتر سرکش می گردد و بهترین گواه آن دنیای غرب است که با رواج بی حیائی و برهنگی و اطاعت از غریزه جنسی بیشتر شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با ناکارآمد دانستن نسخه های غربی در این زمینه، ادامه داد: کسانی که در قالب تحقیقات علمی یا سخنان عوامانه این شبهه را دامن می زنند که همه گرفتاری های کشورهای اسلامی بر سر مسأله غریزه جنسی، ناشی از محدودیت ها می باشد و راهکار ارائه می کنند که بایستی موانع برداشته شود و روابط جنسی آزاد اعلام شود و حتی به کودک و نوجوان آموزش داده شود تا این حرص و ولع برطرف گردد، بایستی پاسخ دهند که این نسخه در غرب چه دستاوردی داشته؟! آیا به امنیت و آرامش منجر شده؟، آیا سلامت اخلاقی را به دنبال داشته؟ یا اینکه هر روز جلوه جدیدی از تمتعات جنسی و ناهنجاری های اخلاقی و روابط ناسالم را آفریده است؟.

حجت الاسلام مرویان حسینی، کارکرد دیگر گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را پایداری نهاد خانواده دانست و ابراز کرد: امروزه یکی از اولویت های اساسی فرهنگی اجتماعی غرب، جستجوی راه های جبران در مسیر حفظ و تقویت نهاد خانواده است و با فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی نمی توان امنیت، صمیمت، همکاری، پویایی و سلامت ذهن و ضمیر و رشد را در درون خانواده انتظار داشت.

این فعال فرهنگی  افزود: کارکرد دیگر فرهنگ عفاف و حجاب، حفظ و استیفای نیروی کار در جامعه است. جامعه در اضلاع خویش، رسالت ها و و ظایفی به عهده دارد. جامعه علمی، جامعه اداری، جامعه کارگری، جامعه ورزشی و... هریک دارای اهداف و شرح وظایفی هستند. بدحجابی و گسترش لذت جنسی در فضاهای شغلی، التهابات عاطفی و جنسی را دامن می زند و تمرکز نیروی کار در فضاهای گوناگون کاهش می یابد. اگر کلاس و اداره و خیابان و فروشگاه و کارخانه، میدان خودنمایی های جنسی و کامجویی های شهوانی و عرضه جسم و پیکر گردد، جامعه تعطیل می شود و رشد و پیشرفت و توسعه و اهداف شغلی و سلامت های کاری زیر سوال می رود.

براساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، وی با اشاره به فراهم آمدن سلامت اقتصادی در سایه گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، تصریح کرد: اگر خودنمایی ها و جلوه آفرینی ها باب شود، مدگرایی و زندگی مصرفی دامن زده شود، از سویی دیگر فقر و فاصله طبقاتی اتفاق می افتد و هم بخش زیادی از سرمایه های اقتصادی نامناسب هزینه می شود و هم روح و تفکر و شرافت های اخلاقی و فضایل انسانی به حاشیه رانده می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha