دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سالک

حوزه/ مجریان قانون عفاف و حجاب باید درصدد اجرای این قانون با بهره‌ گیری از افرادی که متخصص فعالیت‌های فرهنگی هستند، باشند؛ یعنی درک محتوایی از این موضوع داشته و به عنوان رسالت اسلامی به آن نگاه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک کاشانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در اصفهان، امر به معروف و نهي از منكر را لازمه عملياتي شدن قانون عفاف و حجاب دانست و اساس اجرای  این قانون را فرهنگ‌ سازی خواند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجباتی است که در جامعه ما مظلوم واقع شده است؛ اظهار کرد: هدف اصلی این فریضه در حقیقت اصلاح جامعه در ابعاد فکری، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی و حتی مباحث حکومتی است.

به گفته وی، امر به معروف و نهی از منکر بستر ارتقا مسائل معرفتی، علمی ، سیاسی و اجتماعی در جامعه  است.

وی ادامه داد: اگر مردم را با محتوای عفاف و حجاب آشنا کنیم پیشرفت زیادی را در این زمینه شاهد خواهیم بود و براي همه‌ گير شدن حجاب مناسب در كشور بايد همه رسانه‌ها، خصوصا رسانه ی ملی تبليغات مناسبی در پيش گيرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در مورد مصوبه عفاف و حجاب گفت: یکی از بهترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی همین مصوبه عفاف و حجاب است که بیش از بیست دستگاه مأمور اجرای آن هستند.

وی با بیان اینکه باید مجریان قانون عفاف و حجاب باور به مفید بودن این قانون داشته باشند، تاکید کرد: مجریان قانون عفاف و حجاب باید درصدد اجرای این قانون با بهره‌ گیری از افرادی که متخصص فعالیت‌های فرهنگی هستند، باشند؛ یعنی درک محتوایی از این موضوع داشته و به عنوان رسالت اسلامی به آن نگاه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک کاشانی، با بیان اینکه جامعه با ترویج فساد ناامن می شود؛ تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی باید شبکه‌های فسادی که به صورت هدفمند فساد را در جامعه ترویج می‌کنند شناسایی کنند و برخورد لازم را با آنها به عمل آورند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: بحث عفاف و حجاب یک حرکت ملی بود و باید جامعه را به سمت این موضوع هدایت کرد و این عملی نیست مگر اینکه تمام دستگاه‌ها با هم به میدان بیایند یعنی به عبارتی اجرای این قانون یک عزم تشکیلاتی بر اساس ضوابط ابلاغ شده می‌طلبد.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: نخبگان حوزوی و دانشگاهی به عنوان پشتوانه فکری حرکت عفاف و حجاب باید ضمن آسیب‌شناسی برای شناخت چالش‌هایی که سبب این نوع بی عفتی‌ها می شود، ضعف‌های تربیتی که موجب ترویج بی‌عفتی در جامعه می‌شوند را شناسایی و برطرف کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha