سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 354582
۲۱ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
خانواده - جمعیت

حوزه/ مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان گفت: اصلاح جامعه در گرو عفاف بانوان و تقوای خانواده هاست

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، نادر قربانی امروز در همایش حجاب و عفاف که در تالار شهید آوینی استان در جمع بانوان شاغل  برگزار شد، با اهمیت بالای حجاب و عفاف در دین مبین اسلام بر نهادینه کردن این مهم در خانواده ها و جامعه تاکید کرد .

وی با اشاره به اینکه در قران آیات و روایات فراوانی مبنی بر رعایت حجاب و عفاف ذکر شده افزود: با اندکی تامل در این آیات و روایات در می‌یابیم که مساله حجاب و عفاف برای کرامت انسان‌ها به خصوص بانوان واجب شده است

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه اصلاح جامعه در گرو عفاف زن و تقوای خانواده است بر نقش سازمان‌ها و تشکل های مردم نهاد در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد .

 قربانی، با اشاره به فعالیت کارگروه حجاب و عفاف در این زمینه تشکیل کلاس های آموزشی و برگزاری نمایشگاه های حجاب و عفاف را از جمله اقدامات صورت گرفته در خصوص ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در  جامعه برشمرد .

وی با اشاره به اینکه  رعایت حجاب و عفاف تنها برای بانوان جامعه نیست یادآور شد: در رعایت عفاف نیز مردان هم باید نهایت دقت را داشته باشند چرا که رعایت نکردن حجاب و عفاف از سوی دو جنس زنان و مردان در جامعه باعث بوجود آمدن بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی نیز خواهد شد .

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان در ادامه با اشاره به اینکه امروز باید حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها،آموزش و پرورش و همچنین صدا وسیما نسبت به مساله حجاب و عفاف در جامعه و خانواده ها فرهنگ سازی لازم را انجام دهند تاکید کرد: با آموزش‌های مستمر و بنیادی برای خانواده ها می توان به تعمیق باورها در خصوص رعایت حجاب در جامعه کمک کرد .

قربانی اظهار داشت: برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف نیاز خانواده ها از همان ابتدا نسبت به حجاب و عفاف فرزندان خود  توجه داشته باشند تا این مقوله در  بین نسل‌های بعدی نیز نهادینه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha