دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم

حوزه/ مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات گفت: برخوردهای فیزیکی در شان نهادهای فرهنگی نیست و اولویت اول بر فرهنگ سازی و امر به معروف و بکارگیری نیروهای ارزشی است.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دو راه را باید همزمان با هم انجام دهیم اظهارداشت: یکی از راه‌ها، کارهای فرهنگی است که باید مسئله حجاب در جامعه فرهنگ سازی شود و نهادهای فرهنگی فعالانه به این موضوع ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه در کنار اقدامات فرهنگی یک سری اقدامات عملی ارشادی نیز باید صورت گیرد افزود: اقدامات ارشادی به این معنا است که هم دستگاه قضا و هم نیروی انتظامی از افراد خبره که دوره‌هایی را نیز در این خصوص گذرانده‌اند استفاده کنند و با یک روش خردمندانه و قاطعانه افراد را هدایت کنند.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات با بیان اینکه مسئولیت ادارات و نهادها نیز در مورد حجاب و عفاف کم نیست گفت: خواهران و برادرانی که در ارگان‌های دولتی مشغول به کار هستند باید این مسئله را درک کرده و به آن توجه کنند و انجمن‌های فرهنگی نیز باید به آنها تذکر دهند و اقدامات جدی داشته باشند تا محیطی امن برای اداره به وجود آید.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف یک حق اجتماعی است و همه وظیفه دارند که آن را رعایت کنند بیان کرد: جامعه اجتماعی حق دارد که اساس جامعه را بر اصل حجاب و عفاف قرار دهد و کسی حق ندارد که ارزش‌هایی که جامعه به آن اعتقاد دارد رعایت نکند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم ابراز داشت: عده بسیاری از خواهران و برادرانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند اطلاعی از احکام شرعی ندارند و باید به آنها گفته شود و گاهی نیز بی‌حجابی تبدیل به یک عادت شده است که باید این عادت به آنها هشدار داده شود.

وی عنوان کرد: ما وظیفه داریم که در جامعه فرهنگ سازی کنیم و اگر در انجام مسئولیت خود کوتاهی داشته باشیم سنت‌های غیر مشروع جامعه ما را فرا می‌گیرد.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات ادامه داد: برخوردهای فیزیکی در شان نهادهای فرهنگی نیست و اولویت اول بر فرهنگ سازی و امر به معروف و بکارگیری نیروهای ارزشی است.

وی با بیان اینکه در خصوص رعایت حجاب و عفاف  گفتگو کار سازتر است تا هر اقدام دیگر، گفت: دولت، روحانیون و نهادهای فرهنگی به وظیفه خود در این مورد به خوبی عمل نکرده‌اند و باید جدی‌تر به این مسئله بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم با اشاره به اینکه گاهی برای مقابله با بدحجابی تنها تشکل سازی می‌شود، ولی اختیارات قانونی به آنها داده نمی‌شود گفت: دستگاه‌های مسئول در برابر مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید شناخته شوند و اقدامات لازم نیز باید در این خصوص انجام شود.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha