دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 354626
۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
حجت‌الاسلام ابراهیم پور ریحانه النبی

حوزه/ دبير مركز تحقيقات و طرح هاي حجاب ريحانه النبي گفت: براي فرهنگ حجاب كه مسئله اي اعتقادي است، بايد كار فرهنگي كرد.

به گزارش خبرگزاري حوزه  از  مشهد، حجت الاسلام ابراهيم پور، در مراسم تجليل از مربيان حجاب شعبه مشهد با بيان اينكه براي فرهنگ حجاب كه مسئله اي اعتقادي است، بايد كار فرهنگي كرد، ابرازداشت: اين كار با امور دستوري و اداري انجام نمي شود بلكه بايد به صورتي جهادي كار كرد.

وي با اشاره به اينكه طرح حجاب در مركز ريحانه النبي آثار خوبي داشته است،‌تصريح مي كند: براي تعميق بخشيدن و توسعه اين كار بايد رويكرد جهادي آن حفظ شود. البته جهادي بودن به معني حضور افراد بيكار و بي برنامه بودن نيست بلكه كاري است كه فرد از عمق وجود انجام مي دهد.

حجت الاسلام ابراهيم پور، اين انتظار كه جامعه با حضور چند مربي در مدارس آموزش و پرورش از نظر حجاب رشد بيشتري داشته باشد و شاهد بدحجابي نباشيم را نادرست دانست و تاكيد كرد: اين مركز ادعايي در اين زمينه ندارد اما هم اكنون 19 هزار دانش آموزش در اين طرح حضور دارند كه به معني انسان سازي و تربيت نسل آينده است.

وي دومين مرحله فعاليت مركز ريحانه النبي را جريان سازي عنوان و خاطر نشان كرد: با تعامل هايي كه با رسانه ها و الگوهاي مطرح جامعه مانند ورزشكاران و هنرمندان انجام شده است، به دنبال اين جريان سازي توجه به حجاب هستيم.

دبير مركز تحقيقات و طرح هاي حجاب ريحانه النبي، با تاكيد بر اينكه امروز فرصت مغتنمي به وجود آمده و برخي از ورزشكاران و هنرمندان آماده اند تا برنامه هاي اين مركز را در صحنه هاي بين المللي نشان دهند، حضور انقلابي در صحنه حجاب و عفاف را يكي ديگر از مسئوليت ها و وظايف افراد جامعه در برخورد با بدحجابي و بي حجابي و نيز فرهنگ سازي عفاف و حجاب دانست.

وي در ادامه به آموزش حدود 700 مربي حجاب در كشور اشاره و خاطر نشان كرد: يكي از برنامه هاي پيش روي اين مركز راه اندازي صندوقي به منظور دريافت كمك هاي مالي از خيران اين عرصه است.

گفتنی است: در اين مراسم كه در هتل خورشيد مشهد برگزار شد، از تعدادي از خواهراني كه در مدارس آموزش و پرورش ناحيه 4 مشهد فعاليت و با مركز ريحانه النبي همكاري دارند، تقدير شدند.

لازم به ذکر است: شعبه اين مركز در مشهد در حال حاضر با حضور 30 مربي در 14 مدرسه منطقه چهار آموزش و پرورش اين شهر با تحت پوشش قرار دادن تعداد 3 هزار دانش آموز دختر، فعاليت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha