دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجاب

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: یکی از الزامات مقابله هوشمندانه با معضل بدحجابی در جامعه، تلاش به منظور ریشه یابی دقیق علمی و معرفتی این مساله است.

عفت السادات خیاط نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» اظهار داشت: بدحجابی و بی عفتی گرچه یک معضل اجتماعی است اما در برخورد با آن نیاز به ریشه یابی علمی و معرفتی احساس می شود.

وی افزود: این معضل دارای ابعاد مهم و پیچیده ای است که اگر صرفاً با این گونه مسایل به صورت روبنایی و شعاری برخورد شود، در بلند مدت به نتیجه مورد نظر دست نمی یابیم.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: اگر هم احیاناً به نتیجه ای برسیم این مربوط به دوره کوتاه مدت است اما پس از چندی همان معضل به عرصه و ساحت اجتماعی بازخواهد گشت.

وی همچنین به نقش حوزویان در حل مشکلات جامعه از جمله در بحث عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: با ریشه یابی دقیق علمی و معرفتی و نیز در پیش گرفتن رویکردهای فرهنگی و آموزشی می توان به بخش مهمی از اهداف دست یافت و گرنه با نگاه سلبی صرفاً نمی توان مشکل را حل کرد.

خیاط نوری یادآور شد: بهره گیری از ظرفیت عظیم حوزه های علمیه به ویژه حوزه های خواهران در این رابطه و نیز استفاده از متون دینی و عقلی ، راهکار مقابله هوشمندانه با معضلات فرهنگی و اجتماعی به خصوص مساله بدحجابی و بدپوششی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha