پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حرم امام علی

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: قرار است نماچینی، کاشی کاری و سنگ کاری یک بدنه از صحن حضرت فاطمه زهرا(س)به استان یزد تحویل داده شود .

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد با بیان اینکه تاکنون 173 طرح و پروژه در کربلا، کاظمین، سامرا، مسجد کوفه، مسجد حنانه، مسجد سهله و ... توسط ستاد بازسازی انجام گرفته است اظهار داشت: تاکنون 90درصد از پروژه صحن حضرت فاطمه الزهرا در حرم امیرالمومنین(ع) انجام شده است و اقدامات تزئینی آن در دست انجام است.

حجت الاسلام سید حبیب الله میرخلیلی ساماندهی و توسعه حرم امام علی(ع) را از اقدامات ستاد بازسازی نام برد و  تصریح کرد: قرار است نماچینی، کاشی کاری و سنگ کاری یک بدنه از صحن حضرت فاطمه زهرا(س)به استان یزد تحویل داده شود که در حال پیگری آن و اعزام چندین هزار نفر برای این کار هستیم بنابراین نیازمند همراهی تمامی ارادتمندان و عاشقان اهل بیت(ع) در ساخت این صحن حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم.

وی افزود: در سال 93 یک میلیارد و 200 میلیون تومان نذورات مردمی، بیش از دو کیلو طلا و معادل 500 میلیون تومان قالی، موکت، پتو  غیره جمع آوری و ارسال شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به ساخت صحنی در کربلای معلی به نام حضرت زینب(س) گفت: زمین این صحن آماده شده و حتی نماز عید قربان و دعای عرفه نیز در این صحن برگزار شده است.

حجت الاسلام میرخلیلی در خصوص تاریخچه شکل گیری ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه چندین سال راه کربلای حسینی و عتبات عالیات بسته بود و مردم اجازه زیارت نداشتند افزود: پس از سقوط رژیم بعث عراق راه کربلا باز شد و در سال 82 ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل و رهبر معظم انقلاب نمایندگانی را به دلیل حساسیت و ماموریت این ستاد انتخاب کردند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha