پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
کد خبر: 355318
۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
حجت الاسلام سید هاشم بطحایی گلپایگانی

حوزه/ مدرگ گرایی آفت تحول در حوزه است، برنامه ریزی حوزه باید به گونه ای باشد که ضمن حفظ و تقویت اصالت های حوزوی، زواید غیرضروری آن حذف شده و به اقتضائات روز جامعه توجه کامل شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم بطحایی گلپایگانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، تحول در حوزه را أمری ضروری برشمرد و گفت: حوزه های علمیه از دیرباز مدافع حریم شریعت بوده اند؛ لذا پیش از هر چیز، لازم است اشخاصی وارد حوزه شوند که دارای انگیزه های الهی در این أمر باشند.

وی مدرگ گرایی را آفت تحول در حوزه دانست و اظهار داشت: افراد نباید با مدرک و سوادی اندک در جایگاه های مهم قرار بگیرند؛ همچنین برنامه ریزی حوزه باید به گونه ای باشد که ضمن حفظ و تقویت اصالت های حوزوی و دروس اصلی، زواید غیرضروری آن حذف شده و به اقتضائات روز جامعه توجه کامل شود.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: نظارت اخلاقی، علمی و اجتماعی از ضروریات حوزه است تا بتوان اشخاصی فاضل، مهذب و متعهد تحویل جامعه داد.

حجت الاسلام والمسلمین بطحایی گلپایگانی خاطرنشان ساخت: تأمین حداقل های معیشتی طلاب، یکی از مباحث مهمی است که باید به آن توجه شود؛ چرا که امروز همچون گذشته نیست که طلاب با حداقل ها زندگی کنند.

وی در پایان گفت: در آن روزگار انگیزه های بالا، سبب می شد تا مشکلات و سختی های تحصیل تحمل شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha