جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علیرضا پیروزمند

حوزه/ قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: امروز لازمه حراست و دفاع از منافع ملی ، همدلی و همزبانی دولت و مردم است.

حجت الاسلام علیرضا پیروزمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اهداف مقام معظم رهبری از نام گذاری سال 94 به عنوان سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در نام گذاری امسال علاوه بر مساله لزوم همدلی و وحدت ملی بر اهمیت توجه به مقوله فرهنگ در اقتصاد نیز تاکید خاصی داشتند.

وی افزود: البته ایشان در سال های اخیر با نام گذاری ها ، بارها و بارها به مساله تقویت اقتصاد ملی و رفع مشکلات و موانع در این راستا اشاره داشتند و همگان را متذکر به این نکته کلیدی می کردند که دشمن از طریق فشار و محاصره اقتصادی به دنبال آن است که دست یابی کشور به اهداف انقلاب اسلامی را دچار مشکل سازد.

این محقق و پژوهشگر حوزوی یادآور شد: نوع نگاه به فعالیت اقتصادی برای دست یابی به استقلال و پیشرفت اقتصادی باید فرهنگ محور بوده و با تکیه بر نیروها و توان داخلی و خودباوری به آن سمت حرکت کنیم که به نظر می رسد هنوز متاسفانه ما نتوانسته ایم در این خصوص انتظارات و مطالبات به حق رهبری را محقق سازیم.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین در وضعیت جدید مذاکرات هسته ای و اختلاف نظرها درباره نوع تفکر سیاست خارجی ، رهبری معظم شاید به نوعی احساس خطر کردند که مبادا تشدید اختلافات در داخل به ضرر منافع ملی باشد و لذا در وضعیت کنونی خواستار همدلی و همزبانی دولت و ملت شدند.

حجت الاسلام پیروزمند همچنین با اشاره به این که امسال دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را در پیش داریم، گفت: نباید زمینه و بستر فاصله گرفتن جناح ها و مردم و مسئولان از یکدیگر و دو دستگی ها ایجاد شود و لذا مقام معظم رهبری با نام گذاری سال اعلام کردند که ما نیازمند وحدت ملی در درون هستیم.

وی افزود: این یک واقعیت مسلم است که دشمنان همواره به دنبال تضعیف اعتماد مردم به نظام و مسئولان هستند و نام گذاری سال از سوی رهبری دقیقاً جهت گیری برای مقابله با این توطئه شوم دشمنان است که راه را برای همگان روشن فرمودند.

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که همزبانی و همدلی دو طرفه است یعنی از یک سو دولت باید بتواند نظرات مردم را مورد توجه قرار داده و از آن سو مردم نیز با درنظرگرفتن واقعیت ها و محدودیت های دولت، به حمایت از آن بپردازند.

وی در خاتمه ابراز داشت: همان طور که در مساله اقتصادی، فرهنگ اقتصاد حرف اول را می زند، طبعاً در ایجاد همدلی و همزبانی نیز فرهنگ سیاسی اهمیت خاصی دارد و باید مورد توجه جدی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha