جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام فرحانی

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، تریبون نماز جمعه را عامل مهمی برای تحقق شعار سال دانست و گفت: تقویت همدلی و هم زبانی دولت و مردم استکبار جهانی را نا امید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،در اهواز، با اشاره به تاثیر نماز جمعه بر پویایی جامعه، اظهار داشت: نماز جمعه سنگر بسیار مستحکمی برای ایجاد وحدت در جامعه اسلامی و هماهنگ کردن مسائل معنوی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور، حضور اقشار مختلف و مخاطبین متنوع در نماز جمعه را یکی از ظرفیت های مهم این فریضه مقدس خواند و تصریح کرد: خطبه های نماز جمعه، علاوه بر بالا بردن اطلاعات سیاسی و هماهنگ کردن حرکت امت حزب الله، فریاد بلندی علیه استکبار جهانی است.

وی بر لزوم شناخت دقیق جایگاه نماز جمعه و نقش آن در تحکیم پایه های انقلاب تاکید کرد و بیان داشت: همدلی و همزبانی حرکت بسیار مهمی است که باید میان ملت و دولت اتفاق بیافتد، لذا تریبون نماز جمعه عامل مهمی برای تحقق شعار سال است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور افزود: توجه ویژه به جایگاه نماز جمعه در ایجاد همدلی امت حزب الله، یکی از بهترین راهکارهای عملیاتی شدن شعار سال و تقویت همدلی و همزبانی میان دولت و مردم است.

وی، با اشاره به جایگاه نماز جمعه در استان خوزستان، خاطر نشان کرد: تدبیر نورانی حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در تقویت این جایگاه و همچنین گسترش کمی و کیفی خطبه های نماز جمعه از سوی ح آیت الله موسوی جزایری، جایگاه این مجموعه را به ویژه در استان خوزستان ارتقا داده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی خاطرنشان کرد: اقدامات شایسته ای که آیت الله موسوی جزایری با هدف برگزاری نماز جمعه در نقاط مختلف کلانشهر اهواز و استان داشته اند، رنگ و بویی تازه به فضای فرهنگی استان بخشیده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha