چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت‌الاسلام اختری

حوزه/ بد حجابی و بی بندوباری های جامعه و کج دهنی ها به شعائر دینی به نفع هیچکس نیست چرا که دینمداری برای همه عزت و عظمت آورده و سعادت دنیوی و اخروی را تامین می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از تهران، حجت الاسلام و المسلمین اختری، دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامی داشت 21تیر ماه به عنوان روز ملی عفاف و حجاب گفت: بنیاد عفاف و حجاب در بسیاری از استان ها و شهرها و برخی دانشگاه ها در زمینه تبیین فرهنگ حجاب و بیان مضرات فرهنگ های وارادتی و منحط به عنوان NGO بدون وابستگی به هیچ ارگان خاصی فعالیت های گسترده ای را انجام داده تا به مقوله حجاب به عنوان یک مطالبه عمومی اهمیت بیشتری داده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سالیان گذشته ، استعمارگران در صدد گسترش  فرهنگ منحط خود بر دنیا بوده و درصدد بودند با ایجاد باور حقارت و بی اطمینانی به خود در ملت ها مردم را به استضعاف وادارند، گفت: این امر ریشه تاریخی دارد بطوریکه در قرآن کریم نیز در باره فرعون و رفتارش با مردم همین تعبیر استضعاف به کار برده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری، تصریح کرد: حق وتو در جهان امروز نمونه ای باقی مانده از همان فرهنگ استعماری است، امروز توان هسته ای صلح آمیز ایران از مواردی است که با فرهنگ استعماری همخوانی نداشته و به همین دلیل با آن به مخالفت می پردازند.

دبیر کل بنیاد عفاف و حجاب کشور ادامه داد: امروز اگر شاهد پیشرفت هایی در جامعه هستیم در اثر خودباوری  هایی است که امام خمینی(ره) برای ما به ارمغان گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: باید دید امروز چرا مسئله روسری و مقنعه در جوامع مدعی حقوق بشر مورد مخالفت است، آنها حجاب را هویت آزادگی و استقلال می دانند و لذا با ایجاد خرافه و انحرافات اعتقادی در جامعه برای مقابله با استقلال طلبی و دینداری حرکت می نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین اختری با بیان اینکه دولت و مردم باید دست به دست هم قانون عفاف و حجاب را در جامعه به خوبی اجرا نمایند گفت: این بی بندوباری ها و کج دهنی ها به شعائر دینی به نفع هیچکس نیست چرا که دینمداری برای همه عزت و عظمت آورده و سعادت دنیوی و اخروی را تامین می کند.

وی  با اشاره به اینکه دولت ، مردم به خصوص ائمه جماعت، وعاظ، روحانیون، دانشگاهیان و آحاد کسانی که توان دارند باید به مسئولیت های اجتماعی خود و به ویژه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهتمام ورزند، اظهار داشت: قبل از اینکه جامعه ما به انفجار درونی اخلاقی برسد، همه افراد ، نویسندگان، اساتید حوزه و دانشگاه و موسسات و نهادها بایستی ضمن خودسازی دست در دست هم قرار داده و برای ترویج فرهنگ و ارزش های دینی تلاش کنند چرا که همه مردان و زنان جامعه در قبال مسئله حجاب مسئول هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha