جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام فرحانی

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، رسالت حوزه و روحانیت را در حراست از انقلاب و دستاوردهای آن سنگین خواند و گفت: ترویج فرهنگ ولایت مداری از رسالت های مهم امروز طلاب و روحانیون است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از رشت، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه استان گیلان، در مدرسه امیرالمومنین(ع) رشت، با اشاره به گسترش تشیع در اقصی نقاط دنیا، گفت: در آغاز نهضت امام خمینی(ره)، شرق و غرب بر این عقیده بودند که دوران دین و دین مداری به پایان رسیده و دیگر جوابگوی نیازهای بشری نیست.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور ادامه داد: سردمداران دنیای استعمار و استکبار قیام امام(ره) و وقوع تحولات بزرگ در ایران را برگرفته از آموزه های اسلامی نمی دانستند و می گفتند که این مسئله از شخصیت کاریزماتیک امام منشعب شده است و با مدیریت قوی توانسته انقلاب و نهضت را ادامه دهد.

وی ادامه داد: آنها براین عقیده بودند که بعد از ارتحال امام(ره) این جریان و نهضت از بین خواهد رفت، ولی نمی دانستند که امروز دین جوابگوی نیازهای بشری است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی تصریح کرد: بعد از ارتحال امام خمینی(ره)، حرکت انقلاب نه تنها متوقف و یا کند نشد، بله خلف  صالح ایشان، مقام معظم رهبری، با تدبیر و درایت، حکمت، شجاعت و مدیریت قوی، در همان مسیر گام برداشته و آموزه های اسلام ناب را در جهان ترویج می دهند.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را تربیت یافتگان حوزه و مکتب امام صادق(ع) خواند و تاکید کرد: این مسئله نشانه دهنده آثار معنوی و تاثیرگذاری حوزه های علمیه است.

وی، رسالت حوزه و روحانیت را در قبال انقلاب اسلامی و حراست از دستاوردهای آن سنگین دانسته و گفت: امروزه موضوعی که بسیار مهم بوده و باید حوزه و طلاب و روحانیون، آن را مورد توجه قرار دهند، مسئله تبیین جایگاه ولایت فقیه و ترویج فرهنگ ولایت مداری و ولایت پذیری در جامعه اسلامی است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه در ادامه با تقدیر از تلاش های آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و دست اندرکاران و اساتید حوزه استان، ابراز داشت: حوزه این استان در سالیان اخیر پیشرفت و توسعه خوبی داشته اشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha