شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام اسکندری

حوزه/ این کارشناس فرهنگی با اشاره به نقش مربیان تربیتی در شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان، گفت: این عزیزان باید قدرت تصمیم گیری در نوجوانان و جوانان را تقویت کرده تا آنان بدانند در مباحث گوناگون، چه نوع تصمیماتی اتخاذ کنند؛ چراکه این کار سبب می شود، این عزیزان در سنین بالاتر، نگران از دست رفتن جوانی خود نباشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروز در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: ممکن است انسان در سنین پایین آرزوهایی داشته باشد که بعدها با توجه به واقعیت‌های زندگی، محقق نشود؛ بنابراین هدف از برگزاری طرح اوقات فراغت و ارتباط نوجوانان و جوانان با مربیان تربیتی، کمک به تحقق این آرزوها و تصمیم‌هاست.

وی گفت: یکی از اشکالات برنامه های اوقات فراغت تابستانی، اجرا نمودن آن به صورت برگزاری کلاس همانند سایر فصل هاست؛ در حالی که اگر هدف ساماندهی اوقات فراغت، آشناکردن نوجوانان و جوانان با واقعیت‌های زندگی باشد، در تصمیم گیری‌های درست و شکوفایی استعدادها به آنان کمک می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به نقش مربیان تربیتی در شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان، ابراز داشت: این عزیزان باید قدرت تصمیم گیری در نوجوانان و جوانان را تقویت کرده تا آنان بدانند در مباحث گوناگون، چه نوع تصمیماتی اتخاذ کنند؛ چراکه این کار سبب می شود، این عزیزان در سنین بالاتر، نگران از دست رفتن جوانی خود نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری شرکت کنندگان در طرح اوقات فراغت را امیدهای آینده کشور دانست و گفت: قدردان توان و استعدادی که امروز در شما نهفته است، را دانسته و چشم انداز خود را با واقعیت‌های زندگی تطبیق دهید.

وی ادامه داد: دست اندرکاران تربیتی باید به نوجوانان و جوانان کمک کنند تا با واقعیت های زندگی آشنا شوند. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: اگر گروه‌های مخاطب با واقعیت‌های زندگی فردی و اجتماعی در کشور، منطقه و جهان آشنا شوند، به راحتی متوجه خواهند شد که با انتخاب چه شغلی، در آینده تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری با اشاره به برخی نگاه‌های غیر واقع بینانهای نسبت به مسئله انتظار و مهدویت، خاطرنشان ساخت: فلسفه غیبت و انتظار این است که بشر بر اساس استعداد و توان خود تربیت شود تا جهان را دچار تحول و سازندگی کند.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح اوقات فراغت تابستانه، تصریح کرد: کشف استعدادها و انطباق آن با واقعیت‌های زمان، داشتن چشم انداز واقع بینانه برای ساختن آینده جهان و بشریت و ... از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح اوقات فراغت می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بیان داشت: با تحقق اهداف، ارزش های دینی ترویج و جامعه به شورانگیزترین برنامه عبادی که نماز است، عشق ورزیده و عفاف و حجاب به عنوان پرچم خودسازی مورد توجه همگان قرار می گیرد.

حجت‌الاسلام اسکندری با بیان اینکه اندیشه‌های مکتب اهل بیت(ع) با شکل گیری هسته‌ها و جبهه‌های مقاومت در کشورهای اسلامی، سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد، اظهار داشت: از امیدهای آینده کشور انتظار می‌رود با تصمیم درست و اراده قوی، با این قافله نورانی همراه شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در پایان گفت: اثربخش بودن طرح اوقات فراغت به میزان کشف استعدادها و انطباق آن با واقعیت‌های زمان بستگی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha