سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
عباس شومان

حوزه/ عباس شومان گفت: بدترین مردم کسی است که قرآن حفظ کند و در عین حال از کشتار مسلمانان لذت ببرد، مسلمانان را لعن کند و برای این کارهای خود به قرآن نیز استناد کند، این کاری است که در برخی شبکه های ماهواره ای صورت می گیرد و موجب ضربه زدن به علمای قرآن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، عباس شومان سخنگو و نماینده الازهر در سخنرانی خود در دومین دوره تخصصی تجدید گفتمان دینی در دانشگاه الازهر گفت: تجدید گفتمان دینی از لوازم دین اسلام است که رسول خدا(ص) به آن توجه داشته، پس از ایشان صحابه نیز به آن اهتمام داشته اند و ترس از تجدید و به روز آوری امری دینی نیست و از لوازم شرع می باشد.

وی افزود: تجدید گفتمان دینی دارای اساس و روش است تا اینکه بتوانیم در پرتو آن به مقاصد شریعت دست یابیم و این کار ارتباطی با سیاست ندارد.

شومان گفت: از علومی که بسیار نیازمند نوآوری و به روز آوری دارد علم فقه و تفسیر است و بدترین مردم کسی است که قرآن حفظ کند و در عین حال از کشتار مسلمانان لذت ببرد و مسلمانان را لعن کند و برای این کارهای خود به قرآن نیز استناد کند و این کاری است که در برخی شبکه های ماهواره ای صورت می گیرد و موجب ضربه زدن به علمای قرآن است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha