یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
علی انصاری بویراحمدی

حوزه/ مراسم چهلمین روز درگذشت مدیر مؤسسه شیعه شناسی عصر امروز با حضور آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، روحانیون و افشار مختلف مردم در حسینیه گلزار امامزاده علی بن جعفر(ع) در قم برگزار شد.

 به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام آهنگران، در این مراسم به بیان مقام و فضیلت شامخ شهدا، اهل علم و انسانیت در قرآن اشاره کرد.

 وی افزود: شهداء کسانی بوده اند که در مکتب امامان معصوم(ع) نفس خود را تعلیم داده و توانستند با تلاش فروان پله های معرفت و مقام را طی کنند.

حجت الاسلام آهنگران ادامه داد: شهدا شخصیت های بی نظیری در عالم نظام آفرینش بوده که توانستند روح و جان خود را با نور حقیقت آمیخته کنند و به مقام بالای انسانیت برسند.

سخنران این مراسم اظهار داشت: شهیدان اگرچه از این دنیا رفته اند، ولی به فرموده قرآن کریم آنها حقیقتا زنده اند و در نزد خدای خود روزی می خورند.

 وی در ادامه به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم حجت الاسلام  والمسلمین علی انصاری بویر احمدی اشاره کرد و ابراز داشت:  وی زمانی که خود را شناخت در دو سنگر تعلیم و تعلم و دفاع از اسلام و نظام وارد شد و با اراده تمامی که از خود بروز داد توانست در هر دو سنگر آبرومند خارج شود.

حجت الاسلام آهنگران خاطر نشان کرد: در سنگر اولی قله های علمی را طی کرد و توانست در نهایت با لیاقتی که از خود نشان داد مدیر مؤسسه شیعه شناسی شود.

 سخنران این مراسم گفت: در سنگر دفاع از دین هم شجاعانه و خالصانه در مقابل دشمن بعثی ایستاد و جنگید تا به لیاقت جانبازی برسد. این تلاش و مجاهدت او نشان از عزم راسخ اش در هر جبهه دارد.

 وی گفت: امروز رفقای او در مکتب فقه جعفری وظیفه بزرگتر دارند که هم راه شهدا را ادامه دهند و هم  نگذارند پیام شهدا که همانا حفظ و صیانت از دین و نظام و ولایت بوده بر زمین بماند.

 انتها یپام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha