جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه، ضرورت فراگیری زبان را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در این راه، کار را با جدیت ادامه خواهیم داد؛ چراکه ما ۱۰ سال آینده حوزه را در نظر داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری صبح امروز در اختتامیه اردوی تابستانی مکالمه عربی حوزه علمیه استان قم که در مدرسه علمیه امام باقر(ع) قم برگزار شد، حضور طلاب در این دوره را شامل پیام بزرگی دانست و گفت: پیام این دوره این است که پس از گذشت 35 روز از آن، متوجه شدیم که زمان زود می گذرد و به پایان خواهد رسید.

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: اگر قدر زمان را ندانیم و از فرصت های در اختیار استفاده نکنیم، آن را از دست خواهیم داد.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه طلاب باید با تلاش زیاد به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنند، خاطرنشان ساخت: برخی از شما عزیزان در این دوره به نمرات لازم دست نیافتید؛ اما نباید مأیوس شوید؛ بلکه با کوشش بیشتر می توانید به پیروزی برسید.

*پیشرفت در حوزه معطوف به اشخاص نابغه نیست

امام جمعه قم تصریح کرد: رشد و پیشرفت در حوزه فقط معطوف به اشخاص نابغه نیست؛ بلکه با تلاش بسیار می توان به مراحل بالا دست پیدا کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضرورت فراگیری زبان را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در این راه، کار را با جدیت ادامه خواهیم داد؛ چراکه ما 10 سال آینده حوزه را در نظر داریم.

آیت الله حسینی بوشهری کمبود استاد زبان را یکی از مشکلات امروز دانست و خطاب به طلاب بیان داشت: خودتان را آماده کنید تا چند سال آینده به عنوان استاد در خدمت شما باشیم، اساتید نیز باید طلاب مستعد را تحت نظر داشته تا بتوان بر روی آنان سرمایه گذاری کرد.

*رهبری و مراجع به آینده حوزه امید دارند

مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: رهبری و مراجع به آینده حوزه امید دارند و شما طلاب نیز این امید را داشته باشید که مراجع امروز حوزه، روزی همانند شما طلبه بوده و با عنایت های الهی و با مجاهدت های علمی و اخلاقی به این جایگاه رسیده اند.

آیت الله حسینی بوشهری به روایتی از رسول گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت در این روایت فرموده است: «اَرْبَعَةٌ تَلْزَمُ كُلَّ ذى حِجىً وَ عَقْلٍ مِنْ اُمَّتى، قيلَ: يا رَسولَ اللّه ِ، ما هُنَّ؟قالَ: اِسْتِماعُ الْعِلْمِ، وَ حِفْظُهُ، وَ نَشْرُهُ وَ الْعَمَلُ بِهِ/ چهار چيز بر هر عاقل و خردمندى از امّت من واجب است. گفته شد: «اى پيامبر خدا! آن چهار چيز كدام اند؟». فرمودند: «گوش فرادادن به دانش، نگهدارى، نشر و عمل به آن».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha