پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به ضرورت بازنگری در متون آموزشی حوزه گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و تاکنون بازنگری در خصوص سطح یک آغاز شده و این کار ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در مراسم افتتاحییه اجلاسیه مدیران استانی و معاونین ستادی حوزه های کشور در مشهد با اشاره به اهدف برگزاری این اجلاسیه اظهار داشت: ضمن بهره مندی از دیدگاه های دبیر و شورای عالی، مدیران استانی در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، مشکلات حوزه های خود را مورد بررسی قرار داده تا در یک جمع بندی به نتیجه مطلوبی رسیده و مصوباتی را داشته باشیم.

*مدیران استانی بیشتر وقت بگذارند

وی اظهار داشت: مدیران استانی باید وقت گذاری لازم را برای انجام فعالیت خوب و ارزشمند داشته و با نظارت لازم ، روحیه طلبه پروری را تقویت نمایند، زیرا، مراجع و رهبر معظم انقلاب و اعضای شورای عالی حوزه از ما انتظار دارند خروجی حوزه، طلابی فهیم متخلق تاثیرگذار و زبان شناس در عرصه بین المللی باشند.

*کمیته پیشرفت تحول در حوزه تشکیل شود

مدیر حوزه های علمیه ، با اشاره به برخی از  دغدغه های موجود در برخی از محافل  مبنی براینکه حوزه های علمیه  رشد لازم را ندارد، افزود: به اجلاسیه اساتید سطح عالی در آخر سال وعده دادم کمیته مشترکی تحت نظر شورای عالی و با حضور نمایندگان شورا ، مدیران و اساتید تشکیل و راجع به این مباحث کارشناسی شده  و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه، خطاب به مدیران استانی تا کید کرد: مدیران حوزه های استانی، باید استعدادهای موجود و در اختیار را مورد توجه قرار داده، زمینه رشد و ارتقاء علمی طلاب را فراهم نمایند.

*المپیاد های علمی را گسترش دهیم

وی در همین زمینه تصریح کرد:  اجرای مسابقات علمی طلاب در سطح شهر ، استان و کشور با حضور بزرگان حوزه و از تجلیل برترین ها ، کار ارزشمندی است و باید به استعدادهای حوزه مجال و فرصت شکوفایی بدهیم.

سخنران، با تاکید بر استعدادیابی در زمینه جذب طلبه خاطرنشان کرد: در پذیرش طلبه، اتفاق مورد انتظار صورت نگرفته و صرفا پخش اطلاعیه ، بنر یا اطلاع رسانی از طریق رسانه ها برای جذب طلبه کافی نیست، بلکه باید با ارتباط بیشتر با مراکز و مدارس آموزش و پرورش استعدادهای خوب و برتر را تشخیص و آنها را جذب نماییم .

*ضرورت خودکفایی مالی حوزه

وی، با اشاره به ضرورت خود کفایی، حوزه های علمیه در امور مالی، یادآور شد: نظر شورای عالی بر این است حوزه خودکفا باشد اگر موقوفات با حمایت و پشتیبانی جمعی مدیران استانی صورت گیرد، می توان به این مهم  دست یافت و گزارش رئیس سازمان اوقاف کشور در خصوص حجم بالای موقوفات حوزوی، این امکان را تائید می کند.

*نهضت زبان آموزی ادامه یابد

آیت الله حسینی بوشهری، زبان آموزی در حوزه را ضرورتی مهم عنوان کرد و  ادامه داد: در خصوص زبان آموزی طلاب به ویژه زبان عربی اکنون فعالیت های خوبی صورت گرفته و یا در حال انجام است رضایت ما نسبت به این امر نسبی بوده و امیدواریم در آینده بیشتر مورد توجه قرار گرفته و شاهد شمار قابل توجهی از طلاب زباندان در حوزه باشیم.

وی در پایان با اشاره به ضرورت بازنگری در درس های حوزوی گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و تاکنون بازنگری در خصوص سطح یک و برخی شهرستان ها آغاز شده و این کار ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha