پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 356569
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
حجت الاسلام کریم کشکولی

حوزه/ رئیس دانشکده علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی تاکید کرد:علامه مجلسی مکتبی را در ۴۰۰سال قبل بنیانگذاری کرد که تا به امروز همچنان باقی است و آن مکتب علمی اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام کریم کشکولی در همایش بزرگداشت علامه مجلسی ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: از امام رضا(ع) روایت شده است خدا رحمت کند کسی که امر ما اهل بیت را زنده می کند.

وی بیان کرد: بزرگداشت مقام عالی علامه مجلسی به مناسبت روز ملی بزرگداشت آن عالم وارسته و براساس اجر نهادن به دانشمندی است که طبق فرمایش امام رضا(ع) عمر خویش را در راستای زنده کردن امر اهل بیت(ع) به سر برده است.

رئیس دانشکده علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی تاکید کرد:علامه مجلسی مکتبی را در 400سال قبل بنیانگذاری کرد که تا به امروز همچنان باقی است و آن مکتب علمی اصفهان است.

حجت الاسلام کشکولی با اشاره به تعبیرحضرت آیت الله بهجت مبنی بر اینکه با وجود تالیفات علامه مجلسی هنوز سایه پر مهر ولایت آن عالم دینی بر ما است گفت: امروز همه بزرگان و مبلغان دینی علاقه مند هستند که بحارالانوار نگارش به روز پیدا کند، همه دنبال آن هستند که تالیفات دیگر علامه رامانند کتاب ارزشمند «ملاذ الخيار في فهم تهذيب الاخبار» را استفاده کنند.

وی ادامه داد: ارزشی که علامه مجلسی در 400سال گذشته برای دین و معارف اهل بیت(ع) به ارمغان آورد بی بدیل است و ما وظیفه داریم که این راه را با قوت ادامه دهیم.

رئیس دانشکده علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی گفت: به تعبیر رهبری مرحوم علامه مجلسی پس از 400سال هنوز برای ما پیام دارد، توفیق علامه مجلسی در تدوین و تالیف کتاب ها دینی چنان است که اگر تعداد صفحات تالیف شده آن مرحوم را بر تعداد روز آن علامه تقسیم کنیم باید روزی 600خط نوشته باشند.

وی عنوان کرد:به منظور احیا آثار علامه مجلسی و احیا قرآن در زمان حاضر مختصر فعالیتی را در کنار مرقد آن علامه از سال 1384تحت عنوان دانشکده علوم و قرآن علامه مجلسی آغاز کرده ایم.

کشکولی در پایان تاکیدکرد: با توجه به تاکیدات حضرات آیات مظاهری،مکارم شیرازی و امام جمعه اصفهان به زودی دانشگاه بین المللی قرآن و حدیث برای سطح دو طلاب به مساحت 32هزار متر مربع در کنار مرقد آن مرحوم احداث می شود.

انتهای پیام 313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha