سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
محمد بهارلو دفتر تبلیغات اصفهان

حوزه/ رییس اداره آموزش های کاربردی مبلغان گفت: بعد از ثبت نام طلاب علاقه مند از طریق پایگاه اینترنتی www.Morsalat.ir، هم اکنون این دوره در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان،، محمد بهارلو، رییس اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  در جمع خبرنگاران اصفهان بیان داشت: دوره در 24 واحد و بخشی از مباحث به صورت حضوری و بخش دیگر به صورت ارائه کنفرانس توسط دانش پژوه و تعدادی از این واحدها به صورت غیر حضوری ارائه می شود.

وی این دوره را از دوره های آموزشی تربیت مبلغ تخصصی دانست و گفت: با توجه به لزوم توسعه تبلیغ تخصصی و آموزش مبلغان در گرایش های تبلیغی، دوره های جدید تربیت مبلغ تخصصی در اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در حال برگزاری است.

رییس اداره آموزش های کاربردی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به این که آشنایی با مبانی اعتقادی تشیع و نیز سیر کلی در مباحث مقدماتی فرقه شناسی از برنامه های کلی دوره می باشد، افزود: مباحث تبیینی مربوط به آموزه های تشیع بر نقد فرق انحرافی اولویت داشته و چنانچه تجربیات حاکی از آن است که مباحث کلامی و اعتقادی دانش پژوه تثبیت و تحکیم گردد، بسیاری از شبهات سایر ادیان و فرق مرتفع می شود.

وی افزود: عدم مطالعه و تحقیق مستمر برخی از دانش پژوهان در این عرصه، مشکلاتی را فراروی آنان در کسب تحلیلی صحیح و انجام نقدی جامع نسبت به سایر فرقه ها پدید می آورد. بر این اساس این رشته که بخشی از آن به صورت حضوری و بخشی دیگر به صورت غیر حضوری ارائه می شود متکفل ارائه مقدمات و کلیاتی است که ورود به حوزه ی نقد تخصصی تمامی فرق و ادیان بی نیاز از آن نمی باشد.

بهارلو با بیان این که از اهداف مهم آموزشی این دوره تحکیم مبانی اعتقادی و آشنا سازی با مبانی تشیع می باشد، گفت: ارائه تصویری کلی و جامع از ادایان و فرق و زمینه سازی برای ورود تخصصی به این حوزه از دیگر اهداف دوره تربیت مربی معارف اسلامی گرایش مشاوره دینی می باشد.

وی در پایان تأکید کرد: بررسی زمینه و بسترهای پیدایش فرق انحرافی باعث برانگیخته شدن انگیزه در ضرورت شناسی و آشنایی با ادیان و فرق می باشد که همت مضاعفی را برای پیگیری تخصصی این مباحث در دانش پژوه ایجاد خواهد کرد

313/38.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha