چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: نگاه ویژه به حوزه علمیه و روحانیت زمینه تحکیم فرهنگ و دین اسلام را میسر کرده و امنیت را به ارمغان می آورد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه شورای اداری که با حضور وزیر کشور صورت پذیرفت، اظهارداشت: از ویژگی های مسئول و مدیر موفق این است که در امور خویش از تکبر و غرور به دور باشد که در غیر این صورت موجب ذلت و غضب الهی می شود.

امام جمعه ارومیه افزود: رعایت میانه روی و اعتدال در کارها، پرهیز از آبرو ریزی و تخریب شخصیت افراد، پرهیز از عیب جویی دیگران و دور ساختن خویش از همراهی چنین انسان هایی موجب در امان ماندن از خشم الهی می شود.

وی معاشرت با اهل تقوا و متدینین را موجب پیشرفت در امور و حفظ ویژگی های یک مسلمان دانست و بیان داشت: اهل ایمان و مومنین و پرهیزگاران را هیجگاه از اطراف خود پراکنده نسازید تا افراد بد نیت و بد خلق بر شما چیره نشود.

امام جمعه ارومیه با بیان شاخصه ها و پتانسیل های آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی به لحاظ برخورداری از اقوام، ادیان و مذاهب مختلف و زندگی صلح آمیز و برادرانه در کنار یکدیگر از وحدت خوبی بهره مند هستند که لازمه حفظ و تقویت این اتحاد و همدلی حمایت و توجه ویژه دولت در سرمایه گذاری خوب و شایسته است چراکه اگر برنامه های لازم فرهنگی و دینی اجرا نشود امکان کنترل نخواهد بود.

وی با اشاره به همفکری و هم اندیشی میان ادیان و مذاهب مختلف در استان تصریح کرد: این استان نیازمند سرمایه گذاری و توجه بیش از پیش است و با شعار دادن مشکلی حل نمی شود.

وی با اشاره به هم مرزی استان آذربایجان غربی با 4 کشور  اذعان داشت: مردم این خطه به واقع مرزبانان کشور هستند همچنین مرزهای این استان به لحاظ صادارات و واردات کالا در رتبه دوم قرار دارد که در بحث برخورداری از مواهب آن و معیشت مردم از کمترین انتفاع بهره مند هستند.

دولت توجه ویژه در حوزه فرهنگ و دین داشته باشد

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان داشت: در بخش حوزه علمیه و روحانیت نیاز به نگاه ویژه و لازم دولت دارد که چه در بخش تربیت و تقویت حوزه اهل تسنن و چه تشیع نسبت به سایر استان ها وضعیت خوبی نداریم و نیازمند سرمایه گداری و تربیت نیرو هستیم.

وی با اشاره به بیانات رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت اسلامی فرمودند که باید زمینه را برای متدین کردن افراد مهیا کنند چراکه یکی از مزایای تحکیم و تقویت حوزه ها تربیت افراد متدین است که به دنبال آن امنیت و ارتقا شاخص های سلامت اجتماعی افزایش می یابد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha