دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام  ملک دار

حوزه/ دبیر جشنواره هنرهای آسمانی از برگزاری چهارمین جشنواره ملی هنرهای آسمانی ویژه حوزه های علمیه سراسر کشور در سه رشته داستان، شعر و پژوهش در بهمن ماه در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک دار، امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در سالن اجتماعات مؤسسه  هنرهای آسمانی در قم برگزار شد،­گفت: چهارمین جشنواره ملی هنرهای آسمانی ویژه حوزه های علمیه( برادران و خواهران) ­سراسر کشور در سه رشته داستان، شعر و پژوهش در بهمن ماه در قم برگزار می شود.

دبیر جشنواره هنرهای آسمانی با بیان اینکه یکی از هدف های برگزار کنندگان این جشنواره تشکیل بانک جامعه اطلاعاتی از هنروران حوزوی در موضوعات مختلف و شناسایی هنرمندان طلبه است اظهار داشت: هنر و داستان، موضوعی است که حتی قرآن و دین به آن اهمیت داده و در اهمیت این مسئله همین اندازه بس که خدا برای برای رساندن پیام در قرآن از همین روش بهره برده است.

وی افزود: موضوع هنر آنقدر مهم و تاثیرگذار است که انبیای الهی و حتی شخصیتی همچون نبی مکرم اسلام(ص) برای ابلاغ پیام دین هم روش داستان و هنر را انتخاب کرده بودند و این  امر بیانگر اهمیت هنر و داستان است.

حجت الاسلام و المسلمین ملک دار با اشاره به اینکه روحانیت هم که ادامه دهنده راه انبیاء است  لازم است از ابزار هنر و داستان در پیام رسانی به خوبی بهره ببرد، ابراز داشت: اهمیت این موضوع موجب شد تا مرکز مدیریت حوزه های علمیه در این عرصه با جدیت وارد شود و فعالیت های خوبی انجام دهد.

وی با بیان اینکه تا کنون سه جشنواره هنر آسمانی به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شده است، افزود: در سومین جشنواره هنر آسمانی که در سال 89 به اجرا گذاشته شد، 3824 اثر از طلاب برادر و خواهر در موضوعات  مختلف شعر، داستان، هنرهای نمایشی و پژوهشی به دبیر خانه این مؤسسه ارسال شد.

 حجت الاسلام و المسلمین ملک دار با بیان اینکه این حضور چشمگیر طلاب قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست و این نشان از ظرفیت حوزه است، خاطر نشان ساخت: دلیل این چشمگیر بودن  حضور 71 در­صدی اثر­ از سوی  طلاب برادر و 29 درصدی خواهران است.

وی ادامه داد: امسال هم چهارمین جشنواره ملی هنرهای آسمانی ویژه حوزه های علمیه سراسر کشور در قم به اجرا گذاشته می شود­ که نسبت به جشنواره گذشته تفاوت و ویژگیهایی خواهد داشت که از  جمله آن ویژگی ها بخشهای ویژه آن است.

دبیر­جشنواره هنرهای آسمانی به  بخشهای ویژه  این جشنواره اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: سبک زندگی طلبگی، نقش روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، وحدت اسلامی، راهکارهای طرح مفاهیم اخلاقی در داستان و نسبت زبان دینی با فرم داستان از جمله این تفاوت ها و ویژگیها است.

 وی در پایان اظهار داشت: در برگزاری این جشنواره حوزوی ،سازمان نشر آثار و ارزشهای روحانیت در دفاع مقدس و سایر مراکز فرهنگی دیگر با مرکز مدیریت حوزه های علمیه همکاری خواهند کرد.

 انتهای پیام:40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha