پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار استاندار قم با آیت الله هاشمی شاهرودی

حوزه/ عضو هئیت رئیسه خبرگان رهبری بر ضرورت تهیه طرحی جامع برای رشد و توسعه استان قم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در دیدار استاندار قم، شهر کریمه اهل بیت(ع) را ام القرای معنوی و فکری جهان اسلام،  حرم اهل بیت و مهد انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: با توجه به همین ویژگی های منحصر بفرد، ضرورت دارد طرحی جامع برای رشد و توسعه استان قم تهیه شود.

وی عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به این شهر و اهتمام مسئولان بلند پایه کشور به قم را بهترین فرصت برای توجه بیش از پیش به قم دانست و افزود: علاوه بر تهیه طرحی جامع برای رشد و توسعه استان، شایسته است بسترهای قانونی و اجرایی نیز در این خصوص تهیه شود تا قم طبق یک برنامه زمان بندی شده به جایگاه واقعی و بین المللی خود برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام تصریح کرد: در این طرح باید همه ملزومات قم در ابعاد اقتصادی و فرهنگی بر اساس نظرات صاحبنظران مورد توجه قرار گیرد.

صادقی استاندار قم هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با آیت الله هاشمی شاهرودی نگاه ایشان را دقیق و عمیق توصیف کرد و گفت: با توجه به برخی موانع و مشکلات قم، اختیارات ویژه ای لازم است تا بتوان بسرعت برای حل آنها اقدام کرد.

استاندار از ابلاغ و تخصیص 100 درصد اعتبارات سفر رهبری در سال 89 به قم، خبر داد و گفت: در صدد هستیم تمام طرحهای مصوب آن سفر و سفر رئیس جمهوری به قم در سال گذشته را اجرایی کنیم تا بخش قابل توجهی از مشکلات حل شوند.

وی به مشکل کمبود بارندگی در قم و به تبع آن کاهش آبهای زیر زمینی اشاره کرد و افزود این مسئله لزوم استفاده بهینه از آب و اصلاح الگوی مصرف بویژه در بخش کشاورزی را ضروری می سازد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha