سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کارگاه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان از برگزاری کارگاه مهارت های روش تفسیر قرآن کریم برای اساتید مدارس علمیه خواهران استان لرستان خبر داد.

خانم زهرا صالحی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اینکه کارگاه مهارت های روش تفسیر روزهای ۱۹و ۲۰شهریور در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان برگزار خواهد شد، گفت:در این کارگاه ۱۵نفر از مدرسان رشته های قرآنی مدارس با مهارتهای تفسیری قرآن کریم و اجرای آن در روشهای تبلیغی آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مهارت های تفسیر قرآن از دروسی است که می تواند نقش بسزایی در توان تبلیغی آینده طلاب داشته باشد افزود:در این کارگاه ها مدرسان با آخرین روش های تفسیر قرآن کریم آشنا و این شیوه ها را به طلاب در کلاسهای درس آموزش می دهند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان، در ادامه از برگزاری کارگاه های پژوهش محور از جمله کارگاه های روش تحقیق و روش نویسندگی خبر داد و تصریح کرد :این کارگاه ها هم نیمه دوم مهرماه در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با هدف بالا بردن کیفیت پژوهشی برای اساتید و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران برگزار می شود.

صالحی، بر نقش اساسی پژوهش در حوزه هم تاکید و خاطر نشان کرد:تحقیق و پژوهش اساس کار حوزه است و امروز باید انگیزه و دغدغه پژوهش و تحقیق را در بین طلاب نهادینه کنیم تا طلاب علاوه بر اهمیت آموزش دروس به سمت تحقیق و پژوهش بروند و برای کمک به تحقق این مهم مدرسان مدارس علمیه هم باید بخشی از تراز ارزیابی خود را به پژوهش اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: امید می رود برگزاری این کارگاه ها و نشست ها با هدف بالا بردن کیفیت آموزش،پژوهش و تفسیر برای مدرسان مثمر ثمر باشد و مدرسان نیز بتوانند این شیوه ها را به طلاب آموزش دهند و شاهد ارتقا رشد کمی و کیفی پژوهش در مدارس علمیه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha