شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
۱۷ شهریور

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت:واقعه خونین ۱۷شهریور ۱۳۵۷ نقطه عطفی از ایثار و مقاومت مردم ایران اسلامی و جوانان آزاده و انقلابی بود.

حجت الاسلام سعید مهدوی امین، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه در ۱۷شهریور 1357که به جمعه سیاه معروف شد خون بسیاری از مردم مومن و متدین که از ستم رژیم پهلوی به ستوه آمده بودند ریخته شد، اظهارداشت:در این روز مردم خصوصا جوانان انقلابی از محلات جنوب شهر تهران با سر دادن  شعار های انقلابی به سمت میدان ژاله سابق آمدند و در تظاهرات آن روز خون خود را برای اسلام و انقلاب هدیه کردند تا این خون های پاک، برگ زرین دیگری برافتخارات اسلام و انقلاب باشد.

وی با اشاره به اینکه برای ثبت ، پیروزی و دوام این انقلاب، خون های گرانبهای بسیاری  ریخته شده است، بیان داشت :این واقعه تاریخی جرقه ای برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ایران شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، با تاکید بر اینکه ۱۷شهریور نقطه عطفی از شهادت،ایثار و استقامت مردم مقاوم ایران اسلامی بود، تصریح کرد:در این روز مردم مقاوم و مبارز ایران نشان دادند از زور و ستم رژیم ددمنشانه ستم شاهی به تنگ آمده اند و فریاد مبارزه و بیزاری خود را از این رژیم با نثار خون خود به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام مهدوی امین، در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) نیز پس از این واقعه با ارسال پیامی کشتار وحشیانه رژیم شاه را محکوم و دولت آشتی ملی را دولتی تحمیلی و غیر قانونی برشمرد،خاطر نشان کرد:قیام خونین ۱۷شهریور عاملی موثر و قوی در تشدید مبارزات انقلابیون بود و همین موضوع سقوط رژیم پهلوی را نزدیک ساخت.

وی با اشاره به اینکه واقعه ۱۷شهریور دارای پیامدهای متعددی بود گفت:تردید و تزلزل در اراده رژیم در رویارویی با اراده پولادین ملت از جمله مهمترین پیامد واقعه ۱۷شهریور بود.

حجت الاسلام مهدوی امین، گسترش اعتصابات و تضعیف روز افزون دولت ستمشاهی را نیز یکی دیگر از اثار این قیام برشمرد و یادآور شد:دولت پهلوی با این اقدام وحشیانه خود به خوبی به شکاف عمیق بین مردم و دولتش پی برد و متوجه شد دیگر در بین مردم ازاده ایران اسلامی جایگاهی ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه برای به ثمر نشستن این انقلاب خون های زیادی اهدا شده است گفت: امروز جوانان نسل سوم انقلاب هم چون جوانان اوایل انقلاب محکم و استوار در دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب مصمم هستند و با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری تا پای جان برای حفظ خون شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی وفادار ایستاده اند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha