یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:تعاونی ها نقشی سازنده و کلیدی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی ظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان، با تبریک هفته تعاون به تلاشگران تعاونی ها گفت:تعاونی ها راهی به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند چرا که در تقویت روحیه خود باوری و استفاده از ظرفیت های داخلی نقش بسزایی ایفا می کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز باید سازمان تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تلاش کند تا علاوه بر تبلیغ  تشکیل تعاونی ها در گسترش و نهادینه کردن فرهنگ کار نیز مشارکت داشته باشد، افزود:این سازمان باید تشکیل تعاونی را بعنوان یک سیاست ثابت، تبلیغ و ترویج نماید و تلاش کند فرهنگ کار و تلاش جمعی را در بین جامعه ارتقا دهد.

امام جمعه خرم آباد، با اشاره به اینکه در تعاونی از  نظرات ،ایده ها و خرد جمعی استفاده می شود، تاکید کرد:این مشارکت باعث بوجود آمدن روحیه اخوت برادری و افزایش رزق و روزی نیز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی، با بیان اینکه در تعاونی ها بهره وری و سود مشترک نیز وجود دارد تصریح کرد:ایجاد شرکت های تعاونی در جامعه علاوه بر فواید فراوان از ایجاد رانت خواری ها و فساد نیز جلوگیری می کند.

وی، با اشاره به اینکه تعاونی ها برای افراد عضو، تعهد اخلاقی را نیز به همراه دارند خاطر نشان کرد:تعاون از آموزه های مورد تاکید دین مبین اسلام است و اگر به شرایط آن و تعهد اخلاقی مشارکت آن توجه جدی داشته باشیم از بسیاری از فسادهای سیستمی نیز جلوگیری بعمل می آورد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تاکید بر  اینکه تشکیل تعاونی ها در جامعه باعث تشویق سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف نیز خواهد شد اظهار داشت:تشکیل شرکت های تعاونی علاوه بر ترویج فرهنگ کار باعث اشتغالزایی افراد خصوصا جوانان در عرصه های گوناگون خواهد شد.

وی در پایان تنگ نظری،حسادت، عداوت و همچنین وسوسه های شیطانی را از جمله موانع شکل گیری تعاونی ها عنوان کرد و  گفت:در تشکیل تعاونی اگر به تعهد اخلاقی و شرایط بهره وری و سود آوری مشارکتی آن توجه کنیم به اقتصاد کشور در ابعاد گوناگون نیز کمک ویژه ای شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha