پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می توانیم به خوبی جلوی نفوذ دشمن در عرصه های سیاسی و فرهنگی را بگیریم.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرمایشات چندی پیش مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه درباره خطر نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن اظهار داشت: همه باید هشدارها و نگرانی های رهبری را جدی گرفته، رهنمودهای ایشان را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام به اقتصاد مقاومتی گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی مقدمه ای است که اجانب در ما نفوذ پیدا نکنند تا فرهنگ آن ها در ما تاثیرگذار باشد، لذا باید کاری کنیم اقتصاد مقاومتی به خوبی در کشور تحقق یابد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: وقتی تولید و مصرف داخلی زیاد شده و ما بر توان خود تکیه داشته و از وابستگی به بیگانه رهایی یابیم، در این صورت است که بهتر می توانیم در برابر دشمن ایستاده و راه های نفوذ را ببندیم.

وی افزود: باید برای اقتصاد مقاومتی برنامه دقیق اجرایی داشته باشیم برای این که دشمنان ما می خواهند ما را به طرف غرب و فرهنگ آن بکشانند .

آیت الله فقیهی تاکید کرد: هدف دشمن از نفوذ فرهنگی این است که ما را دچار فساد و ابتذال کرده و از توجه و تکیه بر فرهنگ اسلام بازبدارند تا بعد بتوانند ضربه کاری خود را بر ما وارد آورند.

وی بیان داشت: امروز به طور خاص دشمن روی فضای مجازی حساب ویژه ای باز کرده و ما باید بدانیم

فضای مجازی چقدر برای غربی ها مهم است تا سبک زندگی و فرهنگ خاص خود را به جامعه ما وارد کنند .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: طبعاً وقتی ما به فرهنگ غرب نزدیک شدیم نفوذ غرب در ما زیاد می شود و ما نیازمند به آن ها می شویم .

وی افزود: در تاریخ بارها خوانده ایم علمای گذشته کرباس و لباس داخلی می پوشیدند، تا جنس خارجی نخرند و در نتیجه این وابستگی به اجناس بیگانه در کشور به فرهنگ تبدیل نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha