جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ناصری - یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی نباید در حرف و شعار خلاصه شود، تصریح کرد: با رویکرد و تفکر سود محوری، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، در دیدار محسن حاجی میرزایی، دبیر هیئت دولت، با اشاره به اینکه خداوند متعال شر دشمنان را دفع می‌کند و اگر خدای متعال توطئه‌های دشمنان را دفع نمی‌کرد، چیزی از ایران باقی نمی‌ماند. اظهار داشت: در جامعه ما باید به گونه‌ای کار شود که امید مردم افزایش یابد تا برای پیشرفت ایران در تمام زمینه‌ها جدی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اشاره به این که اقتصاد مقاومتی نسخه نجات کشور از شرایط اقتصادی فعلی است، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نباید به حرف و شعار خلاصه شود و مسئولان و دست اندرکاران امر باید برای تحقق آن برنامه ارائه دهند، زیرا در غیر این صورت از مشکلات اقتصادی موجود خارج نخواهیم شد.

 وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که فکر می‌کنم هم برای بخش دولتی و هم بخش خصوصی باید به عنوان یک فرهنگ تبیین شود، این است که کار را تنها برای درآمد و درصد سود بیشتر انجام ندهند.

امام جمعه یزد ادامه داد: الان اگر کسی کار اقتصادی یا صنعتی و تجاری می‌کند، به دنبال کسب درآمد بیشتر است و همین تفکر چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی یک آفت محسوب می شود. اگر این حالت ادامه داشته باشد، هیچ زمانی اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت ارائه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: سودمحور بودن اقتصاد مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است، یکی از کارهایی که دولت باید در مسیر اقتصاد مقاومتی انجام دهد این است که این فرهنگ را جا بیاندازد که نباید سود محور باشیم.

 آیت الله ناصری با تاکید بر اهمیت توجه به ارائه راهکار برای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید چیزی تولید کنیم که به درد جامعه بخورد و مشکلی از مردم را رفع کند.

* تفکر مقرون به صرفه نبودن تولید گندم اشتباه است

وی با اشاره به این که یک گروه از کارشناسان کشاورزی در دیدار با وی بیان کردند که کشت گندم صرف ندارد، گفت: من به آنها گفتم اصلا معنی ندارد که چون کشت گندم صرف نمی‌کند باید آن را وارد کنیم، اگر ما گندم که نان و زندگی مردم  بستگی به آن دارد را به خارج وابسته باشیم، هیچ زمانی نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم.

 عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اگر بتوان این مفهوم را که صنعت و کار کردن و تجارت نه برای سود بیشتر بلکه برای خدمت بیشتر انجام شود را در جامعه جا انداخت، تمام مشکلات اقتصادی کشور و مردم مرتفع می‌شود.

* اقدام خلاف منافع ملی برخی اساتید دانشگاه 

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: الان متاسفانه برخی اساتید دانشگاه ها به دانشجوهای با استعداد اصرار می‌کنند که به خارج از کشور بروند، این موضوع برای کشور یک فاجعه بزرگ به حساب می‌آید. الان در خانواده‌های یزدی خیلی با این موضوع به رو هستند که یک نفر از آنها به خارج از کشور رفته و در آنجا فعالیت کند.

*مردم مصرف‌کننده کالاهای غربی نباشند

آیت الله ناصری با تاکید بر اینکه دولت باید مراقب باشد و با برنامه‌ریزی سعی در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و ایجاد بازار محصولات داخلی در سایر کشورها نماید، اظهار داشت: نباید شرایطی فراهم شود که مردم دوباره به مصرف‌کنندگان کالاهای غربی تبدیل شوند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha