سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سید محمد محسن حسینی پور - یزد

حوزه/ معاون تبلیغ و آموزش های کابردی حوزه علمیه استان یزد از برگزاری دوره جامع متمرکز آموزشی تبلیغ دانش آموزی برای نخستین بار در یزد خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد محسن حسینی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، با اعلام این خبر، اظهار داشت: دوره آموزشی بدو تبلیغ مدارس آموزش و پرورش از روز سه شنبه 10 شهریور ماه به مدت ده روز، در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه استان یزد برگزار می شود.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد با اعلام این که این دوره با شرکت 45 نفر از طلاب برادر و با حضور اساتیدی از قم برگزار می شود، ادامه داد: تاکنون برای این دوره 6 عنوان درسی در نظر گرفته شده که شامل «روش سخنرانی دانش آموزشی» با حضور استاد حجت الاسلام شیر یزدان، «آشنایی با طرح تربیتی» با تدریس استاد حجت الاسلام موسوی، «اصول مشاوره و آسیب شناسی دانش آموزی» استاد حجت الاسلام مردای، «روش کلاس داری» استاد بیاتی، مدیریت فرهنگ مدارس» استاد فتحعلی زاده و «روش بیان احکام» با حضور استاد اعلایی نژاد است.

حجت الاسلام حسینی پور هدف از برگزاری این دوره را آشنایی مبلغین دانش آموزی با وظایف خود در مدارس اعلام کرد و افزود: در سال های گذشته این دوره آموزشی به صورت متمرکز در قم برگزار می گردید و برخی از کلاس های آن به صورت پراکنده در طول سال در یزد برگزار می شد، اما امسال برای اولین بار این دوره آموزشی، به صورت جامع در استان یزد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار در حال حاضر هزار و 319 مدرسه آموزش و پرورش در سراسر استان یزد وجود دارد و مبلغاني که تاکنون به مدارس اعزام شده اند، 38 خواهر و برادر در مجموع مي باشند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه استان یزد در خصوص دلیل پایین بودن آمار مبلغین دانش آموزی به حجم بالای مدارس استان، گفت: ما ابتدا برای تربیت مبلغ دانش آموزی با 3 الی 4 طلبه شروع به کار کردیم، اما به دلیل این که هزینه های آموزشی این مبلغین با حوزه هاست، لذا در این زمینه بودجه کافی را در اختیار نداریم تا مبلغين بيشتري را به مدارس اعزام كنيم.

وي تصريح كرد: با توجه به هجمه هاي فرهنگي غرب كه فرزندان ما را در مدارس هدف قرار داده و محدويت هايي كه در زمينه تامين بودجه براي اعزام مبلغين وجود دارد از خيرين دعوت مي كنيم ما را در اين زمينه ياري كنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد عارف شایق IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    0 0
    چاکربچههای حوزه علمیه برام دعا کنید منم بیام