یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصویر آیت الله ناصری - یزد

حوزه/ هر چه در راستای تقویت حوزه های علمیه و تربیت طلاب تلاش گردد، جامعه بیشتر به سوی سعادت و تکامل رهنمون می شود، چون این سرمایه گذاری، سدی در مقابل فساد ها و منکرات و جهنمی کردن مردم است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، امروز در افتتاحیه سال تحصیلی 95-94حوزه علمیه استان یزد با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج بی دینی با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ماهواره ای، اظهار داشت: سیاستمداران و صهیونیست ها که این فضا را در دست دارند بر اساس دو مبنای متفاوت، کار می کنند، اما هر دو به دنبال یک سیاست هستند و آن هم بی دین کردن افراد و دور کردن آن ها از خداوند متعال است.

نماینده ولی فیقه در استان یزد ادامه داد: مشکلی که در دنیا به واسطه فضاهای مجازی به وجود آمده، مشکل هویت دینی و انسانی است، چون به واسطه از دست رفتن هویت دینی افراد، هویت انسانی آن ها هم از بین رفته و به هویت حیوانی مبدل شده است.

وی خاطر نشان کرد: دولت های غربی و صهیونیست ها از طریق سرگرم کردن افراد و جوانان به فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای می خواهند افراد را از دین دور کنند و به لاابالی بکشانند تا به وادی سیاست کاری نداشته باشند و هر چه می خواهند انجام دهند.

امام جمعه یزد ادامه داد: دشمن در کشور ما هم کار سرگرم کردن جوانان به فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی را آغاز و به منازل ما نفوذ کرده است و تبعات سنگینی را برای خانواده ها در پی دارد و سبب می شود پسران و دختران ما نسبت به دین و مذهب بی توجه شده و به سوی حالت های حیوانی سوق داده شوند.

آیت الله ناصری با تاکید بر این که دلسوزان نظام باید برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن برنامه ریزی کنند، گفت: همان گونه که در آیه 6 سوره التحریم قرآن آمده است «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا.../ یعنی خود و خانواده خود (اهل محله خود و شهر خود و اهل کشور خود و...) را از آتش حفظ کنید» بنابراین طبق این آیه کلمه «أَهْلِيكُم» صرفاً به خانواده خود فرد محدود نمی شود و عمومیت دارد و شامل اهل محله، شهر، کشور و...می شود .

وی خاطرنشان کرد: دشمن درصدد بی دین کردن مردم است، بنابراین مسئولین و روحانیون و طلاب هم باید طبق متن صریح قرآن در زمینه بهشتی کردن مردم و فراهم آوردن زمینه های آن عمل کنند.

آیت الله ناصری ادامه داد: برای هدایت مردم نیازمند وسایل و ابزاری هستیم که یکی از آنها تربیت افرادی دارای نفوذ کلام، وارسته، عالم، آگاه  و دین شناس هستیم تا نقشه دشمن را نقش بر آب کنیم، البته این کار نیازمند تقویت حوزه های علمیه و افزایش طلاب است تا بتوانند در مقابل هجمه ها بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: هر چه در راستای تقویت حوزه های علمیه و تربیت طلاب تلاش شود، جامعه بیشتر به سوی سعادت و تکامل رهنمون می شود، چون این سرمایه گذاری، سدی در مقابل فساد ها و منکرات و جهنمی کردن مردم است.

وی خاطرنشانکرد: برای مقابله با شبکه های اجتماعی و ماهواره ای ابتدا حوزه ها باید طلاب و اساتید موثر را تربیت و آماده کنند تا با شناخت شبهات در جامعه و نحوه مناسب مواجهه با مردم اقدام به تبلیغ دین و جذب جوانان کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به نقش اساتید در تربیت دینی طلاب، گفت: روحانیون و طلاب الگوهای جامعه هستند و باید مواظب رفتارشان باشند، زیرا هر حرکتی را که انجام دهند، به پای دین گذاشته می شود.

آیت الله ناصری در پایان یادآور شد: مسئولین باید در راستای توسعه حوزه های علمه تلاش کنند تا انسان هایی در حوزه ها تربیت شوند که در برابر هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمن بایستند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha