یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه

حوزه/ امام جمعه ابرکوه با تاکید براینکه در سال تحصیلی جاری، بیش از ۶۰ طلبه برادر و ۶۵ طلبه خواهر در ابرکوه تحصیل می کنند، گفت: در تلاشیم تا مهرماه سال جاری، مدرسه علمیه کوثر حوزه خواهران را در این شهرستان راه اندازی بکنیم.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، در حاشیه دیدار با مدیر حوزه علمیه استان یزد در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در  یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای  گسترش حوزه در شهرستان ابرکوه، اظهار داشت: طی این چند سال موفق شدیم با تذکرات و تشویق مردم ابرکوه به تحصیل فرزندانشان در مدارس علمیه در راستای بومی سازی مدارس علمیه استان یزد بیش از گذشته توفیقاتی را کسب کنیم.

 95 درصد طلاب ابرکوه بومی هستند

امام جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه در حال حاضر 95 درصد طلاب ابرکوه بومی هستند گفت: با توجه به اینکه قبل از این اکثر طلابی که در مدارس علمیه ابرکوه در حال تحصیل حضور داشتند اکثراً غیربومی بودند ما را در مدیریت طلاب دچار مشکلاتی کرده بودند.

تحصیل 120 طلبه خواهر و بردار در ابرکوه

وی با بیان اینکه هزینه های جاری در بخش جاری طلاب عمدتاً توسط امام جمعه تأمین می شود خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری ، بیش از 60 طلبه برادر و 65 طلبه خواهر در حال تحصیل هستند.

امام جمعه ابرکوه،خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم چنین ساخت و ساز و توسعه مدرسه خواهران که در جنب تکیه بازار واقع شده در دستور کار است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: با توجه به ماه ها تلاش ها و تهیه مستندات لازم، موفق شدیم سند این مکان که در گذشته به نام آموزش و پرورش بود، را از اداره ثبت اسناد و املاک به نام اوقاف اخذ کنیم.

امام جمعه ابرکوه اضافه کرد: برای ساخت و توسعه مدرسه علمیه ولی عصر(عج) برادران  طبق برآورد تاکنون در حدود یک میلیارد نیاز است که امیدواریم با همیاری مردم و خیرین این امر محقق گردد.

پیشرفت 96درصدی مدرسه کوثر خواهران ابرکوه

این استاد حوزه، در پایان عنوان کرد: تاکنون بیش از 96درصد مدرسه علمیه کوثر حوزه علمیه خواهران ابرکوه پیشرفت داشته است و ان شاءالله درصددیم تا با شروع سال تحصیلی این مدرسه را به بهره برداری برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha