یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 356525
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
مدیر حوزه یزد در مدرسه علمیه شهرستان ابرکوه

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه یزد در حاشیه بازدید مدیر حوزه استان از مدرسه علمیه شهرستان ابرکوه، زمان آغاز سال تحصیلی حوزه این استان را پنجم شهریور ماه اعلام کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام تقی فتاحی، در حاشیه بازدید مدیر حوزه علمیه استان یزد از مدرسه ولی عصر(عج) ابرکوه، با ارئه گزارشی از فعالیت های این مدرسه، اظهار داشت: امسال درصد هستیم با جذب طلاب و به حد نصاب رساندن کلاس ها، پایه های یک تا پنج را دایر کنیم.

*تربیت حافظ قرآن در ابرکوه

وی در خصوص فعالیت بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین (ع) ابرکوه نیز گفت: در این بنیاد، 27 نفر که برخی از آن ها طلبه ها بودند، توانستند طی یک سال قرآن کریم را حفظ کنند که از این تعداد، 21 نفر حافظ کل قرآن کریم شدند، 5 نفر حافظ 25 جزء و یک نفر نیز یک جزء را حفظ کردند.

وی ادامه داد: در دومین سال فعالیت این بنیاد نیز 24 نفر از برادران در زمینه حفظ قرآن در کلاس ها شرکت می کنند که پیش بینی می شود بیش از 15 نفر آنان حافظ قرآن کریم شوند.

 *زمان آغاز سال تحصیلی

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام محمد فیاضی، معاون آموزش حوزه علمیه استان یزد با اشاره به انتقال برخی از طلاب به دیگر مدارس، گفت: تجربه ثابت کرده در بسیاری از موارد طلاب با جابجایی از یک مدرسه به مدرسه دیگر، به دلیل تغییر محیط موفق تر خواهند بود .

وی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه سال تحصیلی 5 شهریوربرگزار و کلاس ها از 7 شهریور آغاز خواهد شد، اما کلاس های طلاب جدید الورود که در دوره اختبار و تثبیت شرکت کرده اند، از 16 شهریور آغاز می شود.

*ضرورت تربیت مفسر قرآن

حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد نیز با اشاره به این که از تربیت مفسر قرآن غفلت شده است، گفت: هدف نهایی از حفظ و تلاوت قرآن، باید فهم وعمل به دستورات آن و انس با کلام الهی باشد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: طلاب سعی کنند قرآن کریم را به جای حفظ در یک سال، طی دوره زمانی 6 ساله حفظ کنند؛ زیرا حفظ قرآن در یک سال بازدهی چندانی ندارد و علاوه برآن، فرد باید به صورت مداوم از همه فعالیت های خود دست بکشد؛ بنابراین اگر طلاب بعد از حفظ نیز روزی 4 الی 5 ساعت با قرآن ارتباط نداشته باشند، به مرور زمان مطالب را فراموش می کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha