یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ برای برطرف کردن مشکلات و سختی هایی که با آن مواجه هستیم باید با شجاعت از نیروهای بالقوه کشور در راستای پویایی برنامه ششم و اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

حجت الاسلام علی خلیلی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اهواز، مهمترین شاخصه های دولت اسلامی را عزتمندی مومنین و سرکوب نفاق و کفر دانست و بیان داشت: در دعای افتتاح در تعریف دولت کریمه می خوانیم « اَللّـهُمَّ اِنّا نَرْغَبُ اِلَيْكَ في دَوْلَة كَريمَة تُعِزُّ بِهَا الإسلام وَاَهْلَهُ، وَتُذِلُّ بِهَا النِّفاقَ وَاَهْلَهُ»؛ با بررسی این نکته می توان تمام امور دولت را در حیطه این دو بخش تبیین کرد.

وی، دستیابی به دولت کریمه را در گرو پیروی از اسلام دانست و گفت: این کرامت هم شامل امور مادی می شود و هم امور معنوی؛ از این رو دولت اسلامی باید برای هر دو بخش آن برنامه ریزی و راهکارهای مفید داشته باشد.

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: در امور مادی و استفاده از ابزارهای گوناگون، جبهه ضد دینی همواره توان بیشتری از خود نشان داده و به واسطه آن، مردم را تحت سیطره خود نگه داشته، به همین دلیل دولت اسلامی باید با ایجاد زمینه در راستای اقتدار مومنین و مردم محروم دنیا، ریشه استکبار به رهبری شیطان را بخشکاند.

وی با اشاره به ویژگی های دولتمردان حکومت اسلامی، افزود: برای تحقق دولت کریمه اسلامی تنها برنامه ریزی کفایت نمی کند بلکه دولتمردان نیز باید بر سر سفره توحید و عبودیت خدا، توسل به اهل بیت(ع) و ولایت پذیری قرار داشته باشند.

حجت الاسلام خلیلی یادآور شد: در دوران کنونی نیز که ولایت فقیه به عنوان نماینده امام(ع) منسوب گردیده و مردم به واسطه خبرگان رهبری او را می شناسند، دولت ها باید با حرکت کردن در مسیر ارشادات این رکن اساسی نظام، سربلندی جامعه اسلامی را رقم بزنند.

وی، بر لزوم توجه دولت به امور فکری و فرهنگی تاکید و خاطر نشان کرد: اقتدار اقتصادی هم می تواند مورد استفاده جبهه باطل قرار گیرد و هم جبهه حق در راستای اهداف والای خویش از آن استفاده می کند، اما آن چیزی که کرامت و رشد جامعه را تضمین می کند، ارتقای سطح فکری و فرهنگی جامعه است.

این کارشناس فرهنگی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در ۲ سال گذشته، بیان داشت: دولت در این دو سال زحمات زیادی کشیده است، اما نباید تمام افکار و برنامه خود را معطوف به پرونده هسته ای و مذاکرات کند؛ مذاکرات و تعامل با قدرت های جهانی بخشی از امور کشور را در بر می گیرد، دولت اگر می خواهد با دست پر در این تعاملات حضور یافته و اقتدار نظام را افزایش دهد، باید به اموری از جمله اقتصاد مقاومتی، بیش از پیش همت گمارد.

استاد حوزه خوزستان، شناسایی استعداد و ظرفیت های کشور در راستای شکل گیری اقتصاد مقاومتی را امری ضروری خواند و عنوان کرد: برای برطرف کردن مشکلات و سختی هایی که با آن مواجه هستیم باید با شجاعت از نیروهای بالقوه کشور در راستای پویایی برنامه ششم و اجرای اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.

حجت الاسلام خلیلی در پایان سخنان خود، با اشاره به شکست مدل های غربی در اداره کشور ها، بیان داشت: «تجربه را تجربه کردن خطاست»؛ اگر می خواهیم ظرفیت های حقیقی کشورمان هویدا شود، باید مدل بومی اقتصاد خویش را اجرا کرده و با استفاده صحیح از گنجینه های ملی همچون توان کشاورزی و معادن کشور، در راستای رشد و توسعه همه جانبه تلاش کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha