دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 حجت‌الاسلام خاک

حوزه/ مدیریت جهادی با تکیه بر توسعه تعاونی ها، یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اقتصاد مقاومتی است؛ چراکه اگر مردم با مبانی دین اسلام آگاه شوند، آرمان‌های مورد نظر جامعه اسلامی تحقق پیدا خواهدکرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام خاک پیش از ظهر امروز در «گردهمایی فرهنگی و آموزشی مدیران اتحادیه‌های سراسری تعاونی روستایی و کشاورزی که با محوریت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در بخش کشاورزی، در سالن همایش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: نگاه به تعاونی‌ها، برگرفته از غرب است؛ اما دانش تعاون و تشکل در معارف اسلامی مطرح شده است.

وی با بیان این مطلب که یکی از دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی، آموزش دینی و فرهنگی مدیران تشکل‌هاست، ابراز داشت: تعاونی‌ها از ابتدای خلقت ریشه در قرآن و وحی دارد؛ زیرا رسولان الهی نیز در زندگی خود مردم را به سمت تعاون سوق داده‌ و این موضوع بارها از سوی نبی مکرم اسلام مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش عقیدتی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: مدیریت جهادی با تکیه بر توسعه تعاونی ها، یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه اقتصاد مقاومتی است؛ چراکه اگر مردم با مبانی دین اسلام آگاه شوند، آرمان‌های مورد نظر جامعه اسلامی تحقق پیدا کرده و جامعه می‌تواند به جایگاه‌های بالایی برسد.

حجت الاسلام خاک دعای امامان معصوم(ع) را عاملی برای پیشرفت جامعه دینی دانست و گفت: هر شخصی که برای رونق دین اسلام گامی بردارد، شامل دعای ائمه اطهار(ع) و بندگان راستین حضرت حق شده و می‌تواند جامعه خود را به سمت خوبی‌ها سوق دهد.

وی در پایان ترویج آموزه‌های قرآنی را یکی از راه کارهای برطرف‌سازی مشکلات جامعه اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اقشار گوناگون جامعه اسلامی باید از آیات و نشانه‌های قرآن کریم استفاده کرده و برای رسیدن به خواسته‌های معنوی خود از جایگاه‌های مادی دنیا دور باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha