شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، هنر دولتمردان اسلامی را تلاش در مسیر خدمت صادقانه به مردم و نیز افزایش ضریب اعتماد ملی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت هفته دولت به خصوص یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ابراز داشت: دولت در آموزه های اسلامی تعریف شده و لذا نیازی به جایگزین کردن واژگان ساختگی برای آن نیست و مهم ترین موضوع این است که دولت دینی، دولت عزت و کرامت مردم است.

وی همچنین به تبیین برخی از مهم ترین شاخصه های دولت دینی پرداخت و افزود: از جمله این شاخصه ها می توان به مواردی چون حفظ عزت اسلام و مسلمین ، مقابله افشاگرانه علیه نفاق و منافقین، زمینه سازی جهت رواج و رونق ارزش های دینی ، هدایت و حمایت مردم برای صیانت از احکام الهی و سرانجام فراهم ساختن بستر کرامت دین و دنیای مردم اشاره کرد.

این استاد حوزه با بیان این که شهید رجایی عملاً اثبات کرد که حکومت به شیوه علوی دست یافتنی است، گفت: ایشان بر این باور بود که در نظام اسلامی رییس دولت ،مطیع رهبر و خادم ملت است و گرچه بیشتر دولت ها در نظام جمهوری اسلامی آثار و خدماتی داشتند اما دولت شهید رجایی از جنس دیگری بود.

وی اضافه کرد: در باور مردم ، دولت شهید رجایی، بو و خوی بیشتری از حکومت علوی داشت و حقیقتاً امتیاز شهید رجایی به عنوان رییس دولت اسلامی ، خردورزی و خدمت گزاری به مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی همچنین با اشاره به این که دولت شهید رجایی عمری کوتاه و برکاتی بسیار داشت، تاکید کرد: قشر مستضعف همواره قدردان دولت شهید رجایی بوده و هست.

وی تصریح کرد: متن کار دولت تلاش برای حاکمیت ارزش های دینی و خدمت به مردم است و دیگر هر چه باشد حاشیه است.

این استاد حوزه افزود: از این رو مهم ترین هنر دولتمردان در نظام اسلامی آن است که ضریب اعتماد ملی را افزایش داده و فضای همدلی و همزبانی را تقویت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: همدلی و همزبانی میان دولت و ملت ، ریشه در یک حقیقت دارد و آن همدردی دولتمردان با ملت است.

وی ، همدردی دولت با ملت را از مهم ترین علل تحقق همدلی و همزبانی برشمرد و افزود: بی شک با همدلی و همزبانی میان دولت و ملت ، توطئه دشمنان خنثی و اقتدار ملی و قدرت نظام مضاعف می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha